نماینده شیراز با اشاره به اینکه مجلس بر اساس مصوبه اخیر خود، این اجازه را به دولت داده که در صورت اقدام عملی اروپایی ها، اجرای تعهدات برجام را ادامه دهد، اظهار داشت: تا زمانی که اروپایی ها به تعهدات خود به صورت جامع عمل نکنند هیچ امکانی برای اجرای تعهدات از سوی ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 18 February 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی با اشاره به تلاش اروپایی ها برای نگاه داشتن ایران در توافقنامه برجام و ضمن تأکید بر تأثیر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون، دیدگاه خود را به صراحت اعلام کرد و تکلیف دولت و سازمان انرژی اتمی به خوبی روشن شد.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این قانون تمام شروط ایران برای اجرای مجدد تعهدات برجامی و چگونگی اقدامات ما در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی طرف مذاکره کننده، مشخص شده عنوان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها باید بدون شک و بدون شعار در میدان عمل وارد شده و ما باید حس کنیم تحریم ها به شکل واقعی لغو شده است.
 
عزیزی در ادامه منافع ملت ایران را نسبت به هرچیز دیگر ارجح دانست و افزود: طرف مذاکره کننده باید تلاش کند اعتماد از دست رفته ای که به خاطر نقض مکرر تعهدات از سوی آنها دیده ایم را جبران کرده و در وهله نخست به تعهدات قبلی باز گردند در غیر این صورت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و بازرسی های پادمانی بر اساس ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها متوقف خواهد شد.
 
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن موجود حاکی از این است که اروپایی ها و آمریکایی ها مفهوم یکی از قوانین بروز و مترقی مجلس یازدهم را به خوبی درک کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار