کد خبر: ۹۴۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 19 February 2021

تابناک رضوی: از چالش اطفای حریق در جاده تا نبود نعشکش!

فقط 10 دقیقه کافیست تا خودرویی که آتش گرفته، خاکستر شود طبق گفته رییس پلیس راه انتظامی خراسان رضوی و باز بنا به نقل همین مقام مسئول، زمان طلایی رسیدن بر سر حادثه برای نهادهای امدادی حدود 15 تا 20 دقیقه است!
یعنی نوشدارو بعد از مرگ سهراب به خصوص در حوادث حریق جاده ای!
درحالیکه سالها ابهام در مدیریت مهار آتش در جاده ها جدی بود درحال حاظر وظیفه خاموش کردن حریق خودروها در جاده با آتش نشانی شهرهاست که اگر خدای نکرده ماشینی در جاده و در فاصله دور از دو شهر اصلی(مثلا در 100 کیلومتری شهرها و دور از دهیاریها) آتش بگیرد تا رسیدن موتور یا اتوموبیل مهار حریق، خاکستر شده و فرجام سرنشینانش با عزرائیل و کرام الکاتبین است و دیدار به قیامت!
کاش با تدبیر زیرساخت و بودجه لازم و تمهید نیرو و تجهیزات کافی و تقویت مراکز آتش نشانی یا پیش‌بینی ایستگاههای بین شهری اطفای حریق و تاکید بر الزام همراه داشتن کپسول خاموش کردن آتش در همه خودروها بیشتر به فکر باشیم که حادثه خبر نمی کند!
خلاصه اینکه اجالتا در جاده آتش نگیرید! لطفا که از اینجا وارد چالش بعدی مدیریت سوانح جاده ای می شوید که دعواست بر سر بردن جنازه!
یعنی اطفای حریق پیشکش کجاست نعشکش!
در نبود تابوت و خودروهای حمل جسد شهرداری در جاده‌ها،
اینجاست که بنا به مدیریت میدانی پلیس، ماموریت محوله به اورژانس سپرده میشود یا هلال احمر یا هر نهاد و فرد دیگری که باشد و بشود.
البته میت روی زمین نمی ماند!
بیش از این هم توضیح بیشتری باقی نمی ماند که کل من علیها فان؛
هوالباقی!

مجتبی محمودی مهماندوست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار