مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: منطقه کوه دوبرادران از مراکز فسیلی مهم در محدوده کلانشهر قم بوده و مطالعات لازم برای تبدیل این منطقه به «ژئوپارک فسیلی» انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمد مدادی در حاشیه بازدید از برخی مراکز فسیلی در قم در سخنانی اظهار داشت: حفاظت از ذخایر فسیلی و شواهد دیرینه شناسی جهت حفظ تاریخی طبیعی و اکولوژیک هر منطقه بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه با مطالعه و پایش اولیه برخی از مراکز فسیلی در استان قم، اهمیت انجام مطالعات و حفاظت بیشتر از این مناطق به خوبی نمایان است، خاطرنشان کرد: این مناطق با توجه به ساختارهای زمین شناسی و وجود ذخایر فسیلی، از کانون های بارز فسیلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: برخی از این مراکز فسیلی به ویژه در منطقه کوه دوبرادران، با توجه به قرار گرفتن در طرح های توسعه کلانشهر قم، ظرفیت مناسبی برای تبدیل به «ژئوپارک» را داشته و مطالعات لازم و طرح های پیشنهادی در این زمینه ارائه می شود.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع کوه دوبرادران قم با لحاظ ارزش های حفاظتی و گردشگری تأکید کرد و گفت: سازند زمین شناسی قم به طور گسترده در کوههای جنوب دشت قم رخنمون داشته و با وجود فسیل های ارزشمند، می تواند به عنوان مناطق علمی، تحقیقاتی و گردشگری مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار