تابناک-کمای فرهنگی آن هم در حوزه اجتماعی یک اداره کل از استانی خون گرم جای بسی تامل است.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 24 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از هرمزگان،رسالت کار خبرنگار در بحث پوشش یک رویداد انعکاس سریع و دقیق وقایع است برای انجام این رسالت و جهت پوشش اتفاق خوبی که بعد از مدت‌ها که کرونا آسیب‌های زیادی را به این حوزه وارد کرده بود سبب جنب و جوش در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌شد به سمت نمایشگاه بین المللی تهران رفتم.

با توجه به شیوع بیماری کرونا تا حد زیادی غرفه‌ها پراکندگی داشت و هر یک در سال‌های مجزا برنامه ریزی شده بود.

طبق اطلاعی که پیش از مراجعه به نمایشگاه کسب کردم برای تهیه گزارش از فعالیت‌های غرفه استان هرمزگان به سالن شماره ۳۸ رفتم.

همیشه پیدا کردن غرفه استان‌های جنوبی به ویژه هرمزگان سخت نیست چرا که صنایع دستی متفاوت و موسیقی دلنشینش همیشه همه مدعوین را به خود جذب می‌کند.

صدای گرم خواننده بندرعباسی"رضا صادقی" در حال پخش بود که در توصیف بندر میخواند و لباس‌های رنگی سنتی این استان به چشم می‌خورد.

بعد از اینکه با افرادی که پشت کانترهای تعریف شده برای غرفه این استان نشسته بودند صحبت کردم و در خصوص مسئول روابط عمومی و یا غرفه پرسیدم، اطلاع نداشتند به سرکار خانم "غلامی" مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان که در نمایشگاه حضور نداشتند تماس گرفتم.

ایشان نام آقای محمدی را بعنوان مسئول غرفه عنوان کردند، وارد غرفه شدم و خودم را معرفی کردم و گفتم که برای انجام گفتگو با مسئول روابط عمومی اداره کل میراث هماهنگ شده است.

وی برای هماهنگی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفت من نیز به همراه او به سمت مدیرکل که در مرکز غرفه بر روی مبلی در کنار کسی که گویا معاون ایشان بود نشسته بودند، علیرغم اینکه من خود را برای سلام و تبریک کسب سمت جدید آماده کردم با سردی برخوردی که دور از خوی جنوبی گری بود روبرو شدم.

تنها آقای محمدی را در مقابل خود دیدم که عنوان کرد: بعد از جلسه، مدیرکل در خدمت شما هست.

دیگر مدیرکل در یک اتاق دربسته و پشت در و دیوار نبود که نبینیم جلسه‌ای در کار نیست، بلکه با دوستان خود در حال میل کردن پذیرایی بود.

بدون اعتراض روی صندلی روبرو مبلی که مدیر کل نشسته بود نشستم اما در کمال نا باوری هیچ واکنشی از مدیر کل شاهد نبودم و ایشان به آرامی در حال میل کردن پذیرایی بودند.

در نمایشگاه‌های کشوری به هر غرفه استان‌ها که پا میگذاریم قلمروی آن استان است و رفتارو منش افراد حاضر در آن بیانگر خوی آن اهالی ان دیار است به همین دلیل در این نمایشگاه‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که بتوانند به نحو مطلوبی پذیرای مدعوین با شند.

آوازه میهمان نوازی اهالی استان هرمزگان در تمام کشور پیچیده و دیگر بر کسی پوشیده نیست، اما من در قلمروی استان هرمزگان در نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی با سردی برخوردها روبرو بودم که برای من بسیار تعجب بر انگیز بود.

امیدوارم هر کسی در هرجایگاهی که هست بتواند در کنار انجام وظیفه خود فراموش نکند اگر در جایگاهی هستید برای خدمت به جامعه است، پاسخگوی یکی از رسالت‌های مدیران بوده که بسیاری از آنها این مهم را فراموش کردند.

بعد از مدتی که با سردی رفتار مدیرکل روبرو شدم از غرفه هرمزگان خارج شدم، گویا آنها هم حوصله هم صحبتی و پاسخگویی را نداشتند چرا که هیچکس از من نپرسید شما که طالب مصاحبه با مدیرکل بودی چرا رفتی.

من رفتار مدیرکل را به پای خستگی برای راه اندازی این غرفه می‌‌گذارم و امیدوارم در حفاظت از میراث فرهنگی، تقویت گردشگری و حمایت از صنایع دستی استان هرمزگان این سردی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار