مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان سمیرم در زلزله هفته گذشته، گفت: در این زلزله یک واحد پرورش ماهی، ۶۷ رشته قنات، ۹۲ جایگاه دام، ۱۰۰ کیلومتر ایل راه های عشایری و ۳۰ باب استخر جمعا به ارزش ۷ میلیارد تومان خسارت دیدند.
کد خبر: ۹۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 25 February 2021

منصور شیشه فروش از ارسال ۱۱ و نیم تن برنج از اصفهان به سی سخت از سوی جمعیت هلال احمر استان خبر داد و اظهار کرد: پیش از این ۱۰ تن نایلون و ۲۰۰ تخته چادر امدادی به این مناطق ارسال شده بود. همچنین ۱۰ کامیون هدایای کارکنان نیروی انتظامی، اداره کل تعاون و بخش های دیگر از استان اصفهان به سی سخت ارسال شد.

وی با اشاره به استقرار ۴ تیم تغذیه اضطراری متشکل از ۲۳ نفر و ۳ تیم اسکان اضطراری در نوبت اول از هلال احمر اصفهان در منطقه زلزله زده سی سخت، گفت: تیم بازگشایی مسیر و راه ها از اداره کل راه و شهرسازی استان با ۲ تیم امدادی، یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه کامیون به بازسازی راه های منطقه کمک کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به خسارت ۵۷۲ واحد مسکونی در زلزله اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۱۸ واحد روستایی و ۱۵۴ واحد شهری بود که ۲۱۷ واحد احداث و ۳۵۵ واحد باید تعمیر شود.

وی از تشکیل ستاد بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرکز سمیرم خبر داد و افزود: پیگیری های لازم در هیئت دولت به عمل آمده تا متناسب با تعهد دولت و با استفاده از تسهیلات بانکی، بازسازی و تعمیرات این واحدها انجام شود.

شیشه فروش با اشاره به گذشت یک هفته از وقوع زلزله سی سخت، گفت: در یک هفته گذشته تیم های شرکت آب و فاضلاب، برق و راهداری در منطقه حضور داشتند و در خصوص بازگشایی راه ها و حل مشکل آب و برق این مناطق تلاش کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به خسارت به محور نورآباد به سرباز و دشت بال و روستای خینه به خفر در سمیرم اشاره و تصریح کرد: در حوزه راه ها یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان خسارت به ۲۵ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان سمیرم وارد شد.

وی از خسارت به ۹ باب مدرسه در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت:  جمع خسارت وارد شده به مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان یک میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین ۱۱ خانه و مرکز بهداشت در این زلزله حدود یک میلیارد تومان خسارت دید.

شیشه فروش به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان سمیرم اشاره و تصریح کرد: یک واحد پرورش ماهی و ۶۷ رشته قنات، ۹۲ جایگاه دام، ۱۰۰ کیلومتر ایل راه های عشایری و ۳۰ باب استخر جمعا به ارزش ۷ میلیارد تومان خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا شروع مرحله بازسازی واحدهای تخریب شده، کمک های اولیه به مناطق زلزله زده در شهرستان سمیرم ارسال شد، ولی نیاز به اسکان اضطراری نداشتند، گفت: باید بازسازی واحدهای آسیب دیده در این مناطق را هرچه زودتر انجام دهیم.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار