نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس با انتقاد از بانک‌ها گفت: برای معوقه ۵۰۰ هزار تومانی مستمر با مستری تماس می‌زنند ولی کاری به بدهکاران میلیاردی ندارند.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 26 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور برزگر مدیرکل امور مجلس وزارت اقتصاد اظهار داشت: همه می‌دانیم که کرونا حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و مردم در این شرایط سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند که انتظار می‌رود امور مالیاتی در وصول مالیات‌ها دقت کند تا فشارها مضاعف نباشد و در واقع با روش‌های ایجابی به دنبال دریافت درآمدها باشد.

وی عنوان کرد: نگرانی دیگری که از بانک‌ها در این شرایط کرونایی دارم این بوده که برای ۳ قسط حداقلی ۱۵۰ هزارتومانی که سرجمع ۵۰۰ هزار تومان معوق نیست مستمر به مشتری زنگ می‌زنند که این فشار روانی به مردم را چندین برابر می کند کاش همین فشارها را بانک‌ها به کسانی که میلیاردی پول مردم را در قالب تسهیلات ارزان قیمت برده‌اند، می‌آوردند.

روشنفکر ابراز کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت‌ها و در مجموع حکومت حمایت از ازدواج جوانان بوده ولی بانک‌ها قوز بالا قوز شده‌اند و با سخت گیری‌ها که دارند برخی مواقع جوانان را از گرفتن این وام مایوس می‌کنند، تا جایی که می‌گویند اگر ضامن کوچکترین بدهی را داشته باشد دیگر نمی‌تواند ضمانت کند، انتظار می رود وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه تدبیری کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به داشته‌های خداوندی ازجمله ۲۰ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۴۰۰گونه گیاهی، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و طبیعت زیبا می تواند توسط وزارت اقتصاد به عنوان پایلوت سرمایه گذاری انتخاب شود که انتظار می‌رود این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و ما آمادگی همکاری را داریم.

روشنفکر یادآور شد: رعایت اصل انصاف و عدالت با حفظ حقوق حقه دولت در وصول مالیات‌ها، کمک به تسهیل صادرات غیر نفتی اعم از صنایع دستی و سایر محصولات تولیدی استان توسط گمرک و تکریم بیمه گذاران در شرکت‌های بیمه‌ای و بهبود کیفیت خدمات بیمه‌ای به مردم ضروری است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتقاد راسخ دارم که بخش بسیار زیادی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنعت و معدن در سنوات گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ها و عدم حمایت لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی متولی ، عقیم مانده و در صورت فعال شدن این بخش ها و تامین سرمایه در گردش سرمایه گذاران بومی و غیربومی توسط بانک‌ها، گام‌های بسیار موثر و کاربردی در جهت رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری جوانان مستعد استان برداشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: همکاری و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات قانون حمایت از مشاغل روستایی بویژه پرداخت تسهیلات تکمیلی به طرحهایی که به دلیل نوسانات ناشی افزایش قیمت های بازار به بهره برداری نرسیده و نیاز به تامین مالی مجدد دارند، ضروری است.

روشنفکر گفت: افزایش قیمت نهادها و خوراک آبزیان و طیور طرح‌های استان بویژه شیلات را با مشکل جزدی نقدینگی روبه رو کرده و انتظار است بانکها با تزریق سرمایه در گردش مانع از تعطیلی این کارگاهها شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مسئولان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مناطق زلزله زده دنا تخصیص یافته که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن برای هزینه‌های جاری در اختیار استانداری قرار گرفته و ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز عمرانی است.

غضنفر آرام مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست مصوبات جلسه امروز را به شرح زیر تشریح کرد:

بیمه‌های بازرگانی فارغ از بحث بنگاه داری در خصوص بیمه‌ای در تعهد خود همکاری کنند تا مردم متضرر نشوند
بانکها تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت در اختیار مردم قرار بدهند.

بانکها نسبت به تسهیلات اعطایی ماقبل زلزله به مردم یک دوره تنفس پیش بینی کنند.

سازمان مالیاتی در حذف بخشی از مالیات صنوف آسیب دیده همکاری کند.

ده میلیارد تومان با پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ده به مناطق زلزله زده دنا اختصاص داده شده که ۳ میلیارد ریال آن به استانداری استان تحویل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار