دبیر مجمع نمایندگان گلستان:
دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: با ممنوعیت کشت برنج در کارگروه سازگاری کم آبی، کارخانجات شالیکوبی مانند کارخانجات پنبه پاک کنی از ببن خواهند رفت و کشاورزان استان تا کنون جریمه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 27 February 2021

 

غلامعلی کوهساری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه مشکلات استان گلستان پشت سرسبزی و زیبایی‌های آن پنهان مانده است.

وی افزود: با وجود دریای خزر استان گلستان مشکل آب شرب دارد، سد نرماب سال آینده به بهره برداری می‌رسد اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فقط آبگیری خواهد شد و اعتباری برای پمپاژ و استفاده از آن باید در نظر گرفته شود.

کوهساری ادامه داد: برخی روستاها در مناطق دور افتاده گلستان آب شرب ندارند و فراموش شده‌اند که باید به آنها توجه شود.

وی اضافه کرد: گندم استان برای آرد شدن باید به استان‌های دیگر برود در حالیکه کارخانجات آرد استان وضعیت خوبی ندارند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ممنوعیت کشت برنج در کارگروه سازگاری کم آبی، کارخانجات شالیکوبی مانند کارخانجات پنبه پاک کنی از ببن خواهند رفت و کشاورزان استان تا کنون جریمه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند.

کوهساری افزود: شاخص‌های بهداشت و درمان در استان بسیار پایین است و در برخی شهرستان‌ها بیماران کرونایی برای بستری شدن باید به شهرهای دیگر بروند زیرا زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

وی ادامه داد: گلستان در قاچاق سوخت آمار پایینی دارد اما کشاورزان با کمبود سوخت مواجه هستند و انتظار داریم چاه‌ها برقی شود.

کوهساری خاطرنشان کرد: گلستان حادثه خیز و سیل خیز است اما مدیریت بحران در استان بسیار ضعیف بوده زیرا تجهیزات و زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

وی یادآور شد: چرا هولدینگ‌هایی مانند شستا یا تامین اجتماعی و بنیاد مستضعفان در استان گلستان سرمایه گذاری نمی‌کنند؟

وی در پایان گفت: سرانه مردم گلستان از 9 درصد ارزش افزوده به ازای هر نفر 93 هزار تومان است اما این عدد در استان‌های صنعتی یک میلیون و 250 هزار تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار