برای جلوگیری از برداشت اضافی آب؛
تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۹۰ درصد از چاه‌های فعال استان در بخش‌های مختلف مانند صنعت، کشاورزی و آشامیدنی به منظور بهینه‌سازی مصرف، مجهز به کنتور هوشمند است.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 01 March 2021

فراز و نشیب‌های نصب کنتور هوشمند چاه آب در استان مرکزی؛ دولت با ارائه  تسهیلات کشاورزان را ترغیب کند- اخبار مرکزی - اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان روز دوشنبه ابراز داشت: هوشمندسازی ۱۰۰ درصد کنتور چاه‌های آب استان سمنان دنبال می‌شود تا سمنان به عنوان اولین استان در هوشمندسازی ۱۰۰درصدی کنتور چاه‌های آب در کشور معرفی شود.

ایرج حیدریان تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری با  هدف ممانعت از برداشت اضافه آب، انجام می‌شود.

حیدریان بیان کرد: پایش و بررسی میزان مصرف آب و کنترل لحظه‌ای بهره‌وری آب در محل اداره بدون نیاز به حضور فیزیکی به محل نصب کنتور از جمله مزایای  هوشمندسازی ۱۰۰ درصد کنتور چاه‌های آب است.

وی با اشاره به تصویب سند سازگاری با کم آبی استان سمنان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، ادامه داد: تجهیز و هوشمندسازی چاه‌های آب از جمله راهکارهای موثر در مدیریت مصرف آب است که این طرح‌ها در سند سازگاری با کم آبی استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود.

حیدریان با بیان اینکه آبخوان‌ها تجدیدپذیر نیست و نابودی آبخوان‌ها تبعات جبران‌ناپذیری دارد، یادآور شد: اگر مدیریت مصرف آب به روش‌های سنتی ادامه یابد، کسری سالانه مخزن آب در استان سمنان بیش از این موجب نابودی آبخوان‌ها می‌شود و هوشمندسازی چاه‌های آب از راهکارهای مدیریت مصرف آب و  جلوگیری از نابودی آب‌خوان‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان  گفت: استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و ۳.۲ میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری و آغاز ‌شد.

در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸میلیون مترمکعب آب تولید می شود که هفت درصد از آن در بخش خانگی، ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مصرف می شود.​

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار