سخنگوی شورای شهر:
سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه شهرداری نسبت به ایجاد موزه معماری بی توجهی می‌کند، گفت: در بودجه سال آتی شهرداری با تصویب کمیسیون تلفیق ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد موزه معماری اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 02 March 2021

 

«علی اعطا» روز سه شنبه در حاشیه دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورا اظهار داشت: در دو سال اخیر در شورا تلاش زیادی کردیم موزه معماری تهران ایجاد شود و حتی در بودجه سال ۹۹ شهرداری، به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری ردیف اختصاصی به همین منظور به مبلغ ۵ میلیارد تومان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته با این که این تکلیف قانونی برعهده شهرداری بود اما به آن عمل نشد، افزود: گفته می شود در میان برخی مدیران ارشد شهرداری، از این امر که ردیف مصوب بودجه ۹۹ بوده، ممانعت به عمل آمده است و این امر جای تعجب دارد.

اعطا با تاکید بر اینکه شورای شهر امسال پیگیری های گسترده ای چه در جلسات و چه در مذاکرات شفاهی و حضوری انجام داد، افزود: موزه معماری تهران یک نهاد صنفی و یا بخشی نیست و مرکزی فرهنگی متعلق به همه مردم تهران است و انتظار می رفت شهردار که تخصص معماری دارند، نسبت به این موضوع توجه بیشتری مبذول کنند.

اعطا ادامه داد: متاسفانه در لایحه بودجه امسال، ضمن بررسی ها دیدیم این ردیف برای سال ۱۴۰۰ به پیشنهاد شهرداری صفر شده است و این امر به آن معنی است که شهرداری تصمیم گرفته این تکلیف قانونی را برای سال ۱۴۰۰ حذف کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون معماری و شهرسازی با این امر مخالفیم و به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری این ردیف را با ۱۰ میلیارد تومان احیاء کردیم، گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، این ردیف بودجه تصویب شد و انشاءالله در صحن هم حائز اکثریت آرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: امیدوارم با تصویب این ردیف حداقل در باقیمانده این دوره از مدیریت شهری، شهرداری نسبت به این امر فرهنگی توجه نشان دهد و انتظار همگانی و عمومی را برآورده کند.

ادامه دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار