استاندار قم گفت: واحد تولید کننده چادر مشکی با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در قم ایجاد و این محصول به عنوان یکی از اجزا بسته سوغات استان به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 02 March 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌ و استانداری قم بیان کرد: امروز در جهت محرومیت زدایی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی محلات آسیب پذیر و هم در رابطه با جهش تولید در خصوص احیای برخی از واحدهای راکد و نیمه راکد تفاهم نامه‌های خوبی را خواهیم داشت و به ویژه من از آقای دکتر مخبر و همکارانش تشکر دارم که درخواست سفر به قم را پذیرفتند و در این سفر ما تفاهم نامه‌ای را خواهیم داشت در خصوص احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی به عنوان برند شهر کریمه اهل بیت(ع) که به لحاظ اقتصادی با توجه به این که در کشور براساس برآورد انجام شده سالانه ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکلی وارد می‌کنیم در حالی که مجموع تولید ما در داخل رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع است، اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: با احداث این واحد ۱۸ میلیون متر مربع سالانه چادر مشکی در کشور تولید خواهد شد و این طرح برای ۲ هزار تن اشتغال ایجاد خواهد کرد،‌ مجموع اعتباری که براساس تفاهم نامه برای احداث این واحد درنظر گرفته شده است بیش از یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که سرمایه گذاری بسیار چشمگیر و تحول آفرین خواهد بود، ما این موضوع را پیگیری کردیم که به لطف خدا مورد موافقت و استقبال ستاد اجرایی حضرت امام(ره) قرار گرفت،‌ من به طور ویژه در این رابطه تشکر می‌کنم چرا که طرح یاد شده یک اقدام ماندگار خواهد بود.

وی افزود: به خصوص این که ما در شهر قم سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن زائر را پذیرا هستیم و جای یک بسته سوغات زائر واقعا خالی است و من از ابتدای شروع به خدمت این مساله را پیگیری کردم و امید است بخشی از بسته سوغات زائر با تولید چادر با کیفیت در این استان تکمیل شود، این محصول هم در بازارهای داخلی قابلیت استفاده دارد و هم می‌توان زمینه صادرات آن را در کنار ارائه به عنوان جزیی از بسته سوغات زائر فراهم کرد و در اختیار زائرانی قرار داد که به شهر قم سفر می‌کنند.

استاندار قم گفت: در کنار این موضوع ما پیگیر ثبت ملی شهر مقدس قم به عنوان شهر ملی انگشتر بودیم که خوشبخانه این موضوع نیز پیگیری شد،‌ در ادامه این سفر نیز ما برنامه کلنگ زنی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را خواهیم داشت که بر اساس آن یکهزار و ۸۴۲ واحد قرار است در سایه این طرح مشارکتی در استان با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شود که این نیز اقدام مهمی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آغاز عملیات اجرایی چندین طرح تولیدی، صنعتی، عمرانی و خدماتی روز سه‌شنبه،‌ دوازدهم اسفندماه جاری، با حضور رییس و شماری دیگر از اعضای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قم کلید خواهد خورد.

بازدید و امضای تفاهم‌نامه حمایتی خرید محصولات برای پروژه‌های ستاد اجرایی از شرکت تیز سنگان مستقر در شهرک صنعتی محمود آباد، بازدید از طرح توسعه شرکت قم آلیاژ در شهرک صنعتی شکوهیه،‌ اعلام آغاز عملیات اجرایی ایجاد واحد تولید چادر مشکی در شهرک صنعتی شکوهیه،‌ اعلام آغاز عملیات اجرایی ساخت یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی توسط عمران ستاد و بازدید از شرکت دانش بنیان باسلام در دانشگاه شهاب دانش از جمله برنامه‌های اعضای ستاد اجرایی حضرت فرمان امام(ره) در قم است.

همچنین بر اساس برنامه اعلام شده زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی،‌ نماینده ولی فقیه و تولیت آستان حضرت معصومه(س)، بازدید از نمایشگاه مشاغل اجتماع محور بنیاد برکت، اهدای ون برقی توسط بنیاد برکت و اهدای مسکن به خانواده سه معلول در قم توسط بنیاد برکت از دیگر اقدام‌های اعضای ستاد در جریان سفر به قم است.

برگزاری جلسه با استاندار قم و امضای تفاهم‌نامه، حضور در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بازدید از نمایشگاه اشتغال طلاب،‌ بازدید از شهرک مهدیه حوزه علمیه قم و پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت و اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح توانمندسازی خانواده‌های طلاب از طریق ایجاد مرکز آموزش قالی بافی توسط بنیاد احسان نیز در این سفر برنامه ریزی شده است.

همچنین رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیات همراه با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با آیت الله علیرضا اعرافی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه، دیدار خواهند داشت و ایجاد مراکز مشاوره بنیاد احسان با همکاری حوزه‌علمیه نیز در جریان آن اعلام خواهد شد.

در پایان برنامه اعلام شده این سفر یک‌روزه نیز اعضای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با آیت الله محمدی عراقی،‌ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در استان قم دیدار خواهند کرد. 

از دیگر برنامه‌های این سفر می‌توان به اجرای ۲طرح جامع دانش بنیان با اشتغال ۷۰ تن و اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال توسط موسسه دانش بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مشارکت استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط نام برد،‌ همچنین اجرای یکهزار و ۸۴۲ پروژه زیربنایی و عمرانی در قم با اعتباری بیش از ۶هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

همچنین اجرای ۶ طرح توانمندسازی و مشارکت اقتصادی با کارآفرینان با اولویت شرکت‌های و کارگاه‌های کوچک و متوسط و پشتیبانی در قالب الگوهای توانمندسازی اقتصادی و تسهیلات محور بنیاد برکت با سرمایه گذاری کل به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۴۰ تن نیز مورد توافق قرار گرفت.

در زمینه احیا و کمک به توسعه چهار کارخانه کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی استان قم با سرمایه گذاری کل به مبلغ پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۰۰ تن نیز در قالب طرح‌های تسهیلات محور بنیاد برکت تفاهم شد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار