فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام
معاون استاندار ایلام گفت: باید ۸۰ درصد خدمات بانک ها بصورت الکترونیکی باشد چرا که در این صورت مردم کمتر به بانک ها مراجعه می کنند.
کد خبر: ۹۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 02 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با محوریت بانک های استان ایلام اظهار داشت: قرارگاه کرونا اقدامات خوبی در راستای نظم دهی و هماهنگی انجام داده است و در راستای نظارت بر مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل ها، کمیته های تخصصی متناسب با وظایف هر صنف و شغل به نحو مطلوبی آنها را کنترل می کنند.

وی افزود: کمیته های نظارتی باید کانون های پرتجمع را شناسایی کنند و برای هر کدام متناسب با شغلشان برنامه ریزی و آنها را بررسی و کنترل کنند.

معاون استاندار ایلام به رعایت پروتکل ها در بانک ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کانون های اصلی انتشار کرونا بانک ها هستند و درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این حوزه ضعیف است.

بسطامی تاکید کرد: بالا بودن میزبان ابتلا و رعایت پروتکل ها در بانک ها با هم همخوانی ندارند و باید تلاش شود با در اولویت قرار دادن سلامت مردم وارد پیک چهارم نشویم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام خاطرنشان کرد: بانک ها باید در بحث تامین اقلام بهداشتی کارکنان و مشتریان اقدام کرده و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.

بسطامی ادامه داد: بانک ها با نصب بنر در درب ورودی و ممانعت از افراد فاقد ماسک ، پذیرش تعداد محدود در هر مرحله داخل شعبه و نصب تهویه هوا به حفظ سلامت کارمندان و مشتریان خود کمک کنند.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از بانک ها در بحث اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده و بسیاری از پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام بر لزوم ارائه خدمات الکترونیکی تاکید کرد و گفت: باید ۸۰ درصد خدمات بانک ها بصورت الکترونیکی باشد چرا که در این صورت مردم کمتر به بانک ها مراجعه می کنند.

بسطامی اضافه کرد: با توجه به درپیش بودن سال جدید د و ایام نوروز در صورت امکان بانک ها در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر شیفت بندی شوند و در صورت امکان شعباتی که می توانند باجه ها را افزایش دهند.

وی نصب نرم افزار ماسک را ضروری اعلام کرد و گفت: نصب نرم افزار ماسک و توسعه خدمات غیرحضوری در اولویت بانک ها قرار گیرد و معرفی متقاضیان جدید برای دریافت تسهیلات تا پایان سال محدود شود.

بسطامی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور و استان توزیع هرگونه پول نقد یعنی انتشار ویروس و تهدید سلامت مردم و پرداخت هرگونه وجه نقد در پایان سال ممنوع است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بانک ها اماکن پر تردد و پرخطری هستند که در پایان سال این ازدحام بیشتر می شود. اما با توجه به وظایف و تعهدات بانک ها خدماتی هستند که بانک ناگزیر است تا پایان سال آنها را پرداخت کند.

طالب یاسمی افزود: از جمله این خدمات، تسهیلات حمایتی مانند تسهیلات کرونا، ودیعه مسکن، مسکن محرومان، مسکن مهر، تسهیلات اشتغال کمیته امداد و محیط زیست است که باید بر اساس معیار و سقف پرداخت شوند.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی بانک ها در حال اجرا است، بیان کرد: تاکنون ۶۰ هزار ماسک، هشت هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و گندزدا بین کارکنان بانک ملی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کاهش تعداد کارکنان در وضعیت های قرمز، زرد و نارنجی اجرا شده و همه نشست ها نیز بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار