استاندار زنجان:
استاندار زنجان گفت: صادرات این استان طی ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، ۱۳ درصد رشد دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال تا ۲۴ درصد نیز افزایش پیدا کند و به ۲۷۰ میلیون دلار برسد.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 02 March 2021

 

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات استان افزود: میزان صادرات طی این مدت از نظر وزنی نیز ۱۶ درصد رشد کرده است.

وی به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان در اتاق بازرگانی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری بر اساس این نقشه راه ترسیمی حرکت کرده ایم و اگر حتی ۱۰ درصد این نقشه اجرایی شود، خوب است چرا که امور نظم پیدا می کند.

حقیقی از عملکرد گمرک زنجان در تسهیلگری ها برای توسعه صادرات استان قدردانی کرد و اظهار داشت: کسب رتبه سوم گمرک زنجان در بین گمرکات کشور، در حجم ورود موقت کالا نشان از گشایش در امور دارد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تسریع در اجرای پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین تاکید کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت حمل بار استان از طریق خطوط ریلی بیش از ۲ برابر افزایش پیدا می کند و زمان تردد مسافران از تهران به زنجان نیز یک ساعت کاهش می یابد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری نمایشگاه های عرضه کالا و خدمات در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه ها باید به ستاد کرونا ارجاع داده شود تا در خصوص آنها بر اساس وضعیت و رنگ بندی شیوع کرونا تصمیم گیری صورت گیرد.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود به آتش سوزی روز گذشته در یک واحد تولیدی کارگاهی در شهرک صنعتی اشراق و اطفای حریق آن اشاره کرد و گفت: آتش سوزی در این واحد که زمینه فعالیتش تولید محصولات بهداشتی بر پایه الکل است، در فاصله ۲ ساعت مهار شد.

حقیقی گفت: یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی دلیل آتش سوزی در این واحد تولیدی تشکیل شده است.

وی افزود: بر اثر این آتش سوزی ۹ نفر از شاغلان در این واحد تولیدی کارگاهی مصدوم و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند که بر اساس گزارش های اعلام شده وضعیت آنان وخیم نیست و میزان سوختگی ۲ تن از کارکنان ۵۲ درصد و ۴۸ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار