وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از پرونده‌های تاسیسات گردشگری برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به بانک معرفی شده که از این رقم، افزون بر ۶۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 02 March 2021

علی اصغر مونسان عصر سه‌شنبه در حاشیه سفر به کاشان افزود: دولت به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲ بسته حمایتی برای بخش‌های آسیب دیده در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: حمایت‌ها در بسته نخست امهال پرداخت اقساط تسهیلات مربوط به حامل‌های انرژی، حق بیمه و سهم کارفرما بود که به تاسیسات گردشگری هم پرداخت شد.

به گفته وی، دولت در بسته دوم ۵۰ هزار میلیارد تومان به حمایت از بخش‌های آسیب‌دیده کرونا اختصاص داد که ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بقیه به بخش‌های گردشگری، حمل و نقل و سایر بخش‌ها قرار گرفت.

مونسان گفت: اسکان مسافران روزهای پایانی امسال و آغاز سال جدید در همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و مدارس ممنوع است و به طور صرف در اقامتگاه‌های دارای مجوز از این وزارتخانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: این موضوع در نشست کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد کرونا با حضور نمایندگان وزارت کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضا مصوب و مقرر شد هیچ گونه اقامتی خارج از اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صناع دستی صورت نگیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه برقراری کمپ چادری از سوی مسافران نوروزی نیز ممنوع است، تصریح کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد فضاهای اداری را به اقامتگاه تبدیل کند.

وی ادامه داد: همه اقامت‌ها باید در اقامتگاه‌های گردشگری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار