رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پزشکیان: منتظریم ببینیم کسانی که می‌خواستند معجزه کنند چه می‌کنند / انتقاد روزنامه جوان به احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات / انصاری: نامه روحانی به رهبر انقلاب راه را برای FATF باز کرد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 02 March 2021

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پزشکیان: منتظریم ببینیم کسانی که می‌خواستند معجزه کنند چه می‌کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کنار نشستن و نقد کردن کار راحتی است اما اجرای آن وعده‌ سخت، امیدواریم دوستان مجلس یازدهم در عمل به وعده‌ها موفق باشند.مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس یازدهم گفت: فراکسیون سیاسی در این دوره پارلمان به آن شکل که باید، وجود ندارد. اکثریت اصولگرا هستند و یک فراکسیون از مستقلین اکنون شکل گرفته است و آن نمایندگانی که به اسم اصولگرا نبوده و به قولی شبیه سایرین نیستند، در آن حضور دارند که البته چندان فعال نیست.نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص عملکرد خود در دوره یازدهم، اظهار داشت: منتظریم تا ببینیم کسانی که قرار است معجزه کنند، چه می‌کنند. زیرا حرف زدن بسیار راحت و در کناری نشستن و نقد کردن ساده است؛ اما اجرا کردن کار ساده‌ای نیست؛ امیدواریم که موفق شوند و ادعاهایی وجود دارد را اجرایی کنند.

سعید محمد کاندیدای انتخابات می شود؟

تا همین دیروز گفته می‌شد که اگر سیدابراهیم رئیسی کاندیدای جریان اصولگرا باشد، اجماع قطعی است اما این‌طور که معلوم است این هم خوش‌خیالی است. دلیلش نیز اخباری است که عصر دیروز در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی درباره عزم کاندیداتوری سعید محمد به‌‌رغم حضور رئیسی در انتخابات منتشر شد.

انتقاد روزنامه جوان به احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات

روزنامه اصولگرای جوتن در یادداشتی نوشت: حسن خمینی سابقه مدیریتی چندانی ندارد. حتی تولیت او بر حرم امام خمینی با انتقادات فراوانی همراه است.در یادداشت روزنامه جوان آمده است:اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتماد ملی گفته: «اگر سید حسن خمینی بیاید، حتماً می‌تواند موج عظیمی برانگیزد و جامعه را تکان دهد. بحث کاندیداتوری ایشان در میان است و اگر شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران چنین مطالبه‌ای از ایشان داشته باشد، شاید به بحث انتخابات ورود کند.»حسن خمینی سابقه مدیریتی چندانی ندارد. تولیت حرم امام خمینی را با وصیت پدرش و درخواست خود از رهبری، از جوانی و بدون هیچ سابقه مدیریتی بر عهده گرفت که همان هم با کلی انتقادات همراه است. طولانی شدن ساخت حرم امام برای چند دهه و بعد هم ساخت اشرافی آن و فاصله داشتن با مشی ساده‌زیست حضرت امام خمینی موج‌هایی از انتقادات را متوجه او کرد و نشان داد حسن خمینی در همان سطح کوچک مدیریتی هم نتوانسته موفق عمل کند. با این همه، او چگونه می‌تواند در رأس یک قوه مدیریت موفق داشته باشد و کشور را اداره کند؟ از سویی آیا با این حجم انتقادات پیرامون سوءمدیریت حسن خمینی او می‌تواند موج عظیم برانگیزد؟ امید اصلاح‌طلبان البته به عملیات‌های رسانه‌ای و دو قطبی‌سازی و تخریب رقیب است، نه اینکه سابقه حسن خمینی نشانی از کارآمدی داشته باشد.حسن خمینی در این سال‌ها صرفاً یک بار برای حضور در انتخاباتی کاندیدا شد که آن هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ بود و، چون در آزمون علمی برای مشخص شدن درجه اجتهاد شرکت نکرد، احراز صلاحیت نشد و از حضور در رقابت انتخابات باز ماند.اسماعیل گرامی مقدم پیش از این و اوایل آبان ماه سال جاری هم گفته بود: «انتخابات امریکا حتماً بر شرایط اقتصادی و سیاسی ایران تأثیرگذار است چرا که شعار‌ها و برنامه‌هایی که دو نامزد انتخاباتی امریکا تا کنون ارائه داده‌اند در تضاد با هم است. این تضاد بین آن‌ها نیز در جهت تغییر اساسی در وضعیت اقتصادی ایران است. یعنی به محض اینکه جو بایدن رأی بیاورد، آن‌ها به برجام برمی‌گردند و این برگشت به برجام حتماً تأثیرات روانی در بر خواهد داشت که حداقل باعث توقف قیمت‌ها می‌شود.»

بیانیه بیش از ۱۸۰ نماینده مجلس در مخالفت با پیوستن به FATF

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۷۰ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای مخالفت خود را با پیوستن به کنوانسیون‌های FATF اعلام کردند.مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد مبنی بر الحاق مشروط به «FATF» گفت: بیش از 180 نماینده بیانیه‌ای را تهیه و تدوین کرده‌اند و در این بیانیه مخالفت خود با پیوستن به «FATF» را اعلام کرده‌اند.وی افزود: پذیرش «FATF» و عضویت در کنوانسیون پالرمو و «CFT» تکمیل‌کننده پازل تحریم‌های غربی‌ها و آمریکاست و منجر به شرطی‌سازی اقتصاد ایران و معطل نگاه‌داشتن کشور می‌شود.

کوشکی: جهانگیری، هاشمی و ظریف پوششی برای مطرح شدن لاریجانی‌اند

محمدصادق کوشکی گفت: اصلاح‌طلبان به لاریجانی به شدت تمایل دارند زیرا برای آنها مطلوب‌ترین دولت، شبیه به دولت روحانی است زیرا هرچه‌قدر می‌خواهند آن را می‌دوشند و هیچ مسئولیتی هم نمی‌پذیرند و حتما چنین خواسته‌ای برای آنها فقط با لاریجانی محقق می‌شود.محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «تردیدی وجود ندارد که آقایان جهانگیری، هاشمی و ظریف نامزدهای نهایی اصلاح‌طلبان نیستند و آنها از اردیبهشت‌ماه نام نامزد اصلی خود را عنوان می‌کنند. اصلاح‌طلبان تا اردیبهشت نامزدهای رنگارنگی را مطرح می‌کنند تا بدنه اجتماعی‌شان تحریک شود و بتوانند این بدنه را بسیج کنند تا در انتخابات شرکت کند. سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان سست و کرخت شده است و تمایلی به شرکت در انتخابات ندارد».او ادامه داد: «نیروهای اصلاح‌طلب می‌کوشند تا با نام بردن از شخصیت‌های مختلف توجه مخاطبان خود را به انتخابات معطوف کنند؛ ممکن است در این میان حزب کارگزاران، مجمع روحانیون یا باقی‌مانده‌های حزب مشارکت تحت عنوان اتحاد ملت شوک‌های مختلف به جامعه هدف خود وارد کنند و سعی کنند با فضاسازی رسانه‌ای سرمایه اجتماعی اصلاحات را نسبت به انتخابات دلگرم کنند».این فعال سیاسی نامزد نهایی اصلاح‌طلبان را علی لاریجانی دانست و بیان کرد: «نامزد اصلی اصلاح‌طلبان علی لاریجانی است و مطرح‌شدن جهانگیری، هاشمی و ظریف پوششی برای او است».

انصاری: نامه روحانی به رهبر انقلاب راه را برای FATF باز کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فضای مجمع تشخیص برای رای گیری مجدد برای FATF و CFT گفت: جلسات متعددی که بعد از تمدید مدت مرجع برای بررسی مجدد که از سوی رهبری موافقت شد 4 جلسه طولانی در کمیسیون مشترک مجمع با حضور مسئولین ذیربط دولتی از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، معاونت وزارت خارجه، معاونت رئیس جمهوری تشکیل شد و بطور مفصل بحث های کارشناسی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.مجید انصاری ادامه داد: در مجموع با توضیحاتی که مسئولین ذیربط دادند وسوالات و ابهاماتی که از سوی احزاب مطرح بود، پاسخ همه سوالات و ابهامات داده شد که نسبت به گذشته نظرات برخی از اعضا تغییر کرد. دولت پیشنهاد داد ما این دو لایحه پالرمو و CFT را که از دو لایحه باقیمانده از 4 لایحه مرتبط با FATF است را با حق تحفظ تصویب کنیم. این حق مسئله مهمی است چون نگرانی عمده اعضای مجمع این بود که در شرایطی که تحریم های گسترده و ظالمانه یک سویه از سوی امریکا بر کشور ایران را شاهد هستیم و از این بابت تامین دارو و مایحتاج پزشکی هم برای ما مشکلاتی دارد که ما ناگزیر برای اقدامات خنثی سازی این تحریم ها هستیم.

زیدآبادی: احمدی‌نژاد روی دست اصولگرایان مانده است

احمد زیدآبادی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی اش در واکشن به ادعای اخیر محمود احمدی نژاد و واکنش اصولگرایان به این ادعا نوشت: اصولگرایان فردی را که تا این اندازه برای او هزینه کرده‌اند، به راحتی نمی‌توانند به اتهام انحراف و وابستگی به حلقه‌ای مشکوک، بیگانه با خود معرفی کنند و یا پیشینۀ حمایت قاطع و بی چون چرای خود را از او از یادها حذف کنند.در هر صورت، احمدی‌نژاد روی دست اصولگرایان مانده است! نه می‌توانند به بازگشت او به رقابت ‌های انتخاباتی و قدرت گرفتن رسمی‌اش تن در دهند و نه می‌توانند مانع فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی او شوند. ایجاد محدودیت یا حصر خانگی و یا بازداشت او نیز علاوه بر آنکه بمبی خبری است، از یک سو بر محبوبیتش می‌افزاید و از سوی دیگر، هوادارانش در بین بدنۀ اصولگرایی را به واکنش می‌اندازد.در چنین وضعیت بغرنجی است که برخی از افراد عصبانی و ناشناس، به منظور ساکت کردنش، به یادآوری تکرار سرنوشت شاپور بختیار برای او متوسل می‌شوند؛ اما این نوع تهدیدها جز اینکه به مطرح شدن بیشتر احمدی‌نژاد منجر شود، حاصل دیگری ندارد.در هر صورت ماجرای احمدی‌نژاد خود گواه کوته‌بینی سیاسی اصولگرایان است. آنها به خلاف ادعای خود، با چشم‌اندازی به اندازۀ نوک بینی یا پیش پایشان، بازی سیاسی را پیش می‌برند و بعد که اسیر پیامدهای آن می‌شوند، همگان را مقصر جلوه می‌دهند جز خودشان را که مقصر واقعی‌اند!

روایت الله کرم از جزئیات نامه رئیس دولت اصلاحات به رهبر انقلاب

عضو شورای وحدت گفت: خاتمی در نامه به رهبر انقلاب تلاش دارد خودش را درون و همراه نشان دهد، زیرا برخلاف خوئینی ها، نامه خاتمی به صورت سرگشاده منتشر نشد بلکه به صورت دست نویس و سربسته انتقال داده شده است.

مشروح گفتگوی حسین الله کرم با نامه نیوز را در ادامه بخوانید.
*آقای خاتمی نامه ای به رهبر انقلاب نوشته است. این نامه چه محورهایی دارد؟
-به نظر می رسد آقای خاتمی در این نامه تلاش دارد خودش را درون و همراه با نظام نشان دهد، زیرا برخلاف خوئینی ها، نامه خاتمی به صورت سرگشاده منتشر نشد بلکه به صورت دست نویس و سربسته انتقال داده شده است. به هر حال این نامه می تواند یک سقف و یک کف داشته باشد. کف نامه می تواند حاوی ارائه چگونگی عملکرد آقای خاتمی در انتخابات سال 88 باشد، به نوعی که همسویی با نظام ، توبه نامه و عذرخواهی تلقی گردد اما سقف نامه می تواند مانند نامه آقای خوئینی ها در انتقال مسئولیت مشکلات کنونی از دولت به گردن نظام باشد. لازم به ذکر است از آنجا که چهره نفاق آقای خاتمی هنوز در نقاب است و تطهیر آن به اعلام عذرخواهی عمومی و توبه از عملکرد سال 88 در نقض جمهوریت بازمی گردد،لذا تا توبه نظری و عملی نزد افکارعمومی انجام ندهد به عنوان باغی همچنان باقی خواهد ماند.

*به نظر شما چرا آقای خاتمی در این مقطع زمانی چنین نامه ای را به رهبر انقلاب نوشته است؟
-از آنجا که حضرت آقا موضوع مشارکت پرشور را مطرح کردند طرح این نامه در این مقطع به نوعی اعلام آمادگی ایشان برای ایجاد مشارکت حداکثری است تا رهبر انقلاب را در به رسمیت شناختن نامزد جریان غربگرا تحت فشار قرار دهد. خاتمی با این نامه سیاست فشار از بالا را دنبال کرده تا در صورت عدم دریافت پاسخ دلخواه، امکان فشار از پایین فراهم گردد. البته برخی هم نامه مذکور را ناشی ازاحساس خطر جریان غربگرا از حضورمجدد احمدی نژاد در دستیابی نظام به مشارکت حداکثری وحذف جریان غربگرا ارزیابی می کنند.

کنایه محسن رضایی به سیاست خارجی ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سیاست خارجی کشور گفت: باید به جای سراب 5+1 واقعیت 25+1 را دنبال می‌کردیم.محسن رضایی در توییتر نوشت: اگر دیپلماسی رسمی ما با محور قرار دادن منافع ملی بر 15 کشور همسایه و 25 کشور دیگر منطقه متمرکز شده بود و به جای سراب 5+1 واقعیت 25+1 را دنبال می‌کردیم امروز با به میدان آوردن فعالان بخش خصوصی کشورمان، بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه را شاهد بودیم.

پای دولت بایدن جای پای ترامپ؛ تعهد بر اجرای کامل تحریم ایران

«والی ادیمو» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» برای معاونت وزارت خزانه‌داری آمریکا بر تعهد خود برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، روسیه و کشورهای دیگر تأکید کرد.بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ادیمو در پاسخ به سؤالات اعضای کمیته مالی سنا، با تکرار مواضع دیگر مقام‌های عالی‌رتبه دولت بایدن در قبال ایران، جمهوری اسلامی را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم کرد و گفت تنها زمانی باید تحریم‌ها علیه ایران کاهش یاید که این کشور مجدداً تعهداتش را در قبال توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از سربگیرد.ادیمو با تأکید بر لزوم پیشبرد تقابل با جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأکید کرد که در صورتیکه بعنوان معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا تأیید شود، با هرگونه تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها مقابله خواهد کرد.وی با تکرار اتهامات قبلی مقام‌های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: «حمایت ایران از تروریسم نگرانی بسیار جدی است و اگر تأیید شوم، با دیگر همکاران خود در خزانه‌داری برای نظارت نزدیک (بر فعالیت‌های ایران در منطقه) همکاری می‌کنم و با هر ابزار موجود به دنبال ایجاد اخلال در این حمایت هستیم».

روحانی: «کولبری» و «سوخت بری» در شأن مردم و کشور نیست
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تجارت مرزی با هدف ارتقای زندگی و معیشت مرزنشینان و در عین حال کمک به حوزه مبادلات تجاری با همسایگان شکل گرفت، تأکید کرد: پدیده‌هایی نظیر کولبری و سوخت بری، آسیب‌های جدی اقتصادی و اجتماعی دارد و به هیچ وجه در شان و منزلت مردم و کشور نیست و باید همه تلاش کنند این وضعیت ناهنجار سریعا سامان یابد.

باهنر: FATF به احتمال زیاد در مجمع تشخیص تصویب می‌شود
 
محمدرضا باهنر: اینکه ما چطور به پالرمو و سی اف تی بپیوندیم که در مجامع جهانی اعلام کنیم ما بر علیه تروریسم هستیم و از طرفی این اهرمی نباشد تا خنثی سازی مبارزه ایران بر علیه تحریم‌ها باشد، این کار فنی و دقیقی است که کمی معطلی دارد. باهنر افزود: در مجمع هنوز درباره اف‌ای تی اف بحث می‌شود و این موضوع یک دور معطل شد و به نتیجه نرسید. ریاست محترم جمهور نامه‌ای برای رهبری مرقوم داشتند و خواستند مجمع علاوه بر اتمام وقت بررسی باز هم مساله را بررسی کند و دو جلسه است که در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود. فکر می‌کنم ظرف ۱۵ روز آینده به صحن مجمع بیاید و امیدواریم مجمع نظر خوبی بر اساس منافع ملی، داشته باشد. او در پایان گفت: به نظر من، اف‌ای تی اف به احتمال زیاد تصویب می‌شود، ولی حق تحفظ‌ها باید در کنار این موضوع بررسی شود که امروز هم فقط حق تحفظ‌ها مورد بررسی است.

سنگنوردی بانوان از کوه سفید اصفهان به سالن ورزشی محدود شد
 
پس از ایجاد درگیری بین سنگنوردان و افرادی ناشناس در کوه سفید درچه، رئیس هیات کوهنوردی اصفهان حضور بانوان سنگنورد را به دلیل حساسیت‌های موجود به سالن‌های این شهر محدود کرد. هفته گذشته فیلمی مبنی بر درگیری چندین سنگنورد با افراد ناشناس در محل کوه سفید درچه اصفهان منتشر شد که در پی آن اظهارات رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان را در پی داشت. رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان پس از این اتفاق در گفت‌وگویی با ایسنا موضوع را تائید کرد و قول پیگیری داد. ماجرا از این قرار بود که گروهی برای تمرین در محل کوه سفید درچه حاضر شده و به تمرین مشغول بودند. پس از چندی، گروهی ناشناس از آنان درخواست کرده که محل را ترک کنند و این موضوع باعث درگیری و تنش بین آنان شد. رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان گفته بود که جلساتی برای حل این مشکل تشکیل داده و کمیته بازرسی در حال پیگیری است تا به جمع بندی نهایی برسیم. او بیان داشت که آنچه در فیلم مشخص است با توجه به رفتار و ابزاری که در دست دارند به هیچ عنوان مامور نیستند، البته فرد مهاجم شناسایی شده و در حال پیگری موضوع هستیم.

تجمع انتخاباتی ممنوع است
 
سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پنجاه و نهمین نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در وزارت کشور برگزار شد، به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، چهار انتخابات، ریاست‌جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا را خواهیم داشت. موسوی به آسیب شناسی تاثیر کرونا بر انتخابات و تاثیر انتخابات بر کرونا اشاره کرد و افزود: این آسیب شناسی سه بازه زمانی قبل، بعد و روز رای گیری را شامل می‌شود. دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بحث تبلیغات انتخابات را فصل شور و نشاط انتخابات دانست و افزود: به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است، اما نامزد‌ها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضا‌های مجازی استفاده کنند. وی در ادامه آسیب شناسی به روز رای گیری اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه ممکن است عوامل تا ۷۲ ساعت بعد در مکان رای گیری باشند، آموزش داده شده تا با رعایت موارد بهداشتی نظیر اینکه از خودکار شخصی استفاده کنند، فاصله ۲ متر رعایت شود و اینکه استامپ حذف شده و دستگاه احراز هویت ساخته شد، کمترین آسیب را داشته باشیم.

بیانیه ۱۸۰ نماینده مجلس در مخالفت با FATF
 
بیش از ۱۸۰ نماینده بیانیه‌ای را تهیه و تدوین کرده‌اند و در این بیانیه مخالفت خود با پیوستن ایران به «FATF» را اعلام کرده‌اند. در این بیانیه آمده پذیرش «FATF» و عضویت در کنوانسیون پالرمو و و «CFT» تکمیل‌کننده پازل تحریم‌های غربی‌ها و آمریکاست و منجر به شرطی‌سازی اقتصاد ایران و معطل نگاه داشتن کشور می‌شود.

جلالی‌زاده: قطع اینترنت مشکل «سراوان» را حل نمی‌کند
 
جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از همین افراد است. او در گفت‌وگویی با «آزادی» در واکنش به اتفاقات سراوان گفت: «درست است که مساله اینترنت و بایکوت خبری اتفاقات موجب بدتر شدن مساله و حادثه می‌شود، اما به اعتقاد من نباید این مساله ریشه‌دار را به این امر تقلیل داد». وی افزود: «مشکل عمده بلوچستان و سراوان به طور خاص این است که ما بعد ۴۲ سالی که از انقلاب گذشته، نتوانسته‌ایم اعتبارات لازم را به مردم این منطقه به عنوان شهروندان ایرانی و هموطنان تخصیص و به شخصیت مردم آن بها دهیم. استانی که بسیار حاصل‌خیر است، به دریا راه دارد، با پاکستان و افغانستان هم‌مسیر است و می‌توانست در توسعه کشور نقشی داشته باشد، به خاطر تعصبات بی‌خود، مدیران غیربومی نالایق، منفعت طلب و ناشایست، همچنین به خاطر حضور برخی افراد که به اسم سیستانی خود را مالک مطلق بلوچستان می‌دانند و بی‌اعتنایی به نخبگان بلوچ و سخنان دلسوزانه افرادی مثل مولوی عبدالحمید به این روز افتاده است». وی با اشاره به اینکهک مساله سوخت‌بری چندسالی است که وجود دارد، گفت: «چرا باید افرادی با جان مردم بازی کرده و این خوراک رسانه‌های بین‌المللی شود؟ قطع اینترنت هم که مساله دیگری است. اگر حادثه‌ای رخ داده که مسئولان باید به ارائه راهکار برای حل مشکل بپردازند، با قطع اینترنت که مشکلی حل نمی‌شود».
 
۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت ساخته می‌شود
 
تفاهمنامه‌ای با شبکه بانکی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت با اعطای وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، امضا شد. امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت در قالب تولید مسکن ارزان‌قیمت در راستای طرح اقدام ملی مسکن به منظور گسترش خیر و نیکی در کشور بر پایه قرض‌الحسنه و با هدف خانه دار کردن اقشار کم‌درآمد انجام شده است. این تفاهم‌نامه که برای ساخت ۵۰ هزار واحد به امضا رسیده یکی از بی‌نظیرترین اقدامات بعد از انقلاب اسلامی است که جامعه محور بوده و سرمایه اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد، این طرح برای وج‌های جوان و خانوار‌های کم‌درآمدی است. /ایرنا

۵هزار مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز داریم
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه از پرتکرارترین بنا‌هایی است که در کشور وجود دارد؛ بیش از پنج هزار مدرسه داریم که کمتر از پنج دانش‌آموز در این مکان‌ها تحصیل می‌کنند. /ایرنا

هرگونه تجمع انتخاباتی ممنوع است
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: قبل از رای‌گیری که مرحله ثبت‌نام است، اپلیکیشنی طراحی شده است که داوطلبان هم از طریق موبایل، هم کامپیوتر و هم دفاتر پیشخوان قابل استفاده و ثبت نام است. نکته دوم مکان شعبه است که این تعداد را از ۶۲ هزار به ۷۰ هزار افزایش دادیم یعنی ۸ هزار شعبه اضافه کردیم که فضای باز و تهویه داشته باشند. بیش از ۲ میلیون نفر در ایام انتخابات به کار گرفته می‌شوند که برای این تعداد، ماسک، دستکش و رعایت فاصله پیش‌بینی شده است. به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است، اما نامزد‌ها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضا‌های مجازی استفاده کنند. استامپ حذف شده و دستگاه احراز هویت ساخته شده تا کمترین آسیب را داشته باشیم. / باشگاه خبرنگاران

ترامپ در ژانویه بی‌سر و صدا واکسن کرونا زده بود
 
بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش در ماه ژانویه (بهمن) بر ضد کرونا واکسینه شده بودند بدون آنکه این مسئله را علنی کنند. یک مقام کاخ سفید در اواسط دسامبر (دی) گفته بود ترامپ، که پیشتر به کرونا مبتلا شده بود و از وجود آنتی‌بادی در بدنش بهره می‌برد، تا زمانیکه تیم پزشکی کاخ سفید توصیه نکند، واکسن کرونا دریافت نخواهد کرد. /باشگاه خبرنگاران

خداداد عزیزی خطاب به علی کریمی: تو بردی
 
خداداد عزیزی در پیامی به جادوگر گفت: چه خوب که در انتخابات شرکت کردی و چه خوب رای نیاوردی. روز سیاه فوتبالی‌ها مشخص شد. زمانی که کاندیدا شدی فوتبالی‌ها حمایت نکردند. گنده گنده‌ها پای صندوق به تو رای ندادند. متاسفانه به خاطر موقعیت خودشان به تو رای ندادند. ما فوتبالی‌ها از کریمی حمایت نکردیم و به او رای ندادیم، چه توقعی از بقیه است. علی کریمی تو انتخابات را بردی. نشان دادی ایراد از خود فوتبالی هاست که از یکدیگر حمایت نمی‌کنند. تو همیشه برنده بودی و هستی.

فیلترینگ فضای مجازی همانقدر موفق است که مقابله با ماهواره موفق بود
 
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: فیلترینگ هنگامی موثر است که مردم همراهی کنند. مگر قانون منع استفاده از ماهواره که خیلی هم روشن بود و حتی با راپل و انواع امکانات به مقابله با آن رفتند در نهایت موثر بود؟ چرا آن قانون به دستور مقامات در عمل منسوخ شد؟ چرا توییتر فیلتر است، در حالی که بسیاری از مسوولان به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن حاضر هستند؟ چرا با دستور رسمی دولتی‌ها و بخش عمومی و نیمه رسمی همه از تلگرام رفتند، ولی طولی نکشید که همه آنان دو باره بازگشتند، بدون اینکه صدایش را در آورند؟ هرگونه کوششی برای فیلتر کلی یا جزیی و هوشمند به ویژه هنگامی که برآمده از اراده و خواست عمومی نباشد، با اقبال مواجه نخواهد شد و شکست می‌خورد.

احمدی نژاد چرا داستان‌های تکراری ترور را باز هم تعریف می‌کند؟
 
آنچه این چند روز گذشته حتی بیش از این شوی بزرگ تبلیغات انتخاباتی، احمدی‌نژاد را به صدر اخبار کشانده، نه یک خبر معمول و مرسوم انتخاباتی درباره خیل مشتاقان یک کاندیدای باالقوه، بلکه به‌مراتب جنایی‌تر و مرموزتر از آن، خبری است که مدعی «ترور احمدی‌نژاد» است. این اولین بار نیست که احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادی‌ها از سوءقصد به جان خود می‌گویند. همین چند هفته پیش هم وقتی برخی منابع ناموثق در فضای مجازی، از شایعاتی درباره انفجار در نارمک گفتند. مهم‌ترین خبر در این راستا، ماجرای سوءقصدی است که تابستان ۸۹ و در جریان بازدید احمدی‌نژاد از همدان و توسط آژانس خبری رویترز به نقل از یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری منتشر شد. آنچه، اما در غائله اخیر درباره سوءقصد به جان احمدی‌نژاد بنا به ادعای یک کانال تلگرامی بی‌نام و نشان محل تامل است، نزدیکی زمان انتشار این خبر است با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری. رویدادی که به روشنی یادآور مقطع حساس مشابهی است در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم در سال ۸۸. /اعتماد

یک اشتباه درباره FATF / تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی مستقل از موضوع FATF مورد وفاق قوای سه گانه بوده است
 
رئیس امور توافق‌های بین المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری: الحاق ایران به دو کنواسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته) و کنواسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) به عنوان مقوله‌ای مستقل از FATF دارای اصالت است. الحاق ایران به این دو کنوانسیون از سال ۱۳۸۵در دستور کار دولت بوده است و طی چندین سال جلسات متعدد کارشناسی با حضور همه دستگاه‌های ذی ربط نظیر قوه قضائیه و ناجا در خصوص بررسی ابعاد مختلف این دو کنوانسیون در امور توافق‌های بین المللی ریاست جمهوری برگزار شده است. به اتفاق آرا و کتبا همه دستگاه‌های کشور موافق پیوستن به این دو کنوانسیون بوده اند و حتی قوه قضائیه آن را برای مصالح کشور ضروری اعلام کرده است؛ بنابراین دولت فعلی پروژه نیمه تمام دولت‌های قبل که مورد تایید قوه قضائیه نیز بوده است را دنبال نموده است. /ایسنا

استاندار سابق خوزستان پشت درب اتاق بازپرس
 
«نادری» نماینده مردم تهران: خبر‌ها حاکی از آن است که پرونده شریعتی استاندار سابق خوزستان به اتهام اعمال نفوذ در پرونده ابرمتهم ارزی و مالک ‎هفت تپه (اسدبیگی)، این هفته در دستگاه قضایی به جریان افتاد. ایشان در راهرو‌های دادسرا و پشت درب اتاق بازپرس مشاهده شده است؛ افکار عمومی و کارگران همه منتظر خبر خوش رئیسی درباره هفت تپه هستند. /تسنیم
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار