معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: احتمال ممنوعیت سفرهای نوروزی به خوزستان با توجه به روند شیوع کرونا در این استان وجود دارد و اگر وضعیت شهرهای استان قرمز، نارنجی و زرد باشد قطعا ستاد کرونا اجازه سفر به خوزستان را نخواهد داد.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 02 March 2021

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: احتمال ممنوعیت سفرهای نوروزی به خوزستان با توجه به روند شیوع کرونا در این استان وجود دارد و اگر وضعیت شهرهای استان قرمز، نارنجی و زرد باشد قطعا ستاد کرونا اجازه سفر به خوزستان را نخواهد داد.

غلام شجاعی اظهار داشت: ملاک اصلی تصمیم‌گیری در زمینه چگونگی سفرهای نوروزی با توجه به وضعیت بیماری کرونا ستاد ملی کرونا است و باید منتظر نظرات نهایی ستاد ملی ماند.

وی با بیان این که پیرامون وضعیت استان خوزستان و روند بیماری گزارش‌های مختلفی به وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شده است بیان کرد: امیدواریم طی هفته‌های آینده وضعیت استان از حالت فعلی تغییر کند و میزان ابتلا به کرونا با تلاش مردم کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت تعطیلات نوروز بهره مند شویم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: وضعیت خوزستان از نظر کرونا به شکلی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان حتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که پنجم اسفند ماه جاری برگزار شد به رغم آمادگی کامل به دلیل قرمز بودن ۱۱ شهر استان امکان حضور را نداشت.

وی عامل مهم در رونق اقتصادی صنعت گردشگری را گردشگر دانست و گفت: وقتی اصلی ترین عامل این صنعت به دلیل مسایلی چون کرونا از چرخه صنعت گردشگری موقتا حذف می شود درآمدزایی و رونق بخشیدن به این صنعت بسیار سخت خواهد بود و این تنها مختص کشور ما نیست بلکه در تمام دنیا این گونه است.

شجاعی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی که به دلیل بیماری، سفر برای همه ممکن نیست برای معرفی و شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی خوزستان امکان بازدید مجازی برای گردشگران فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت شیوع کرونا مردم از سفرهای غیرضروری به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان پرهیز کنند توضیح داد: مردم در صورت امکان سفر به خوزستان ،سعی کنند از تاسیسات اقامتی استان استفاده کنند چراکه اداره کل میراث فرهنگی بازدیدهای روزانه از این تاسیسات دارد و بهداشت به خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوشبختانه استان خوزستان از نظر امکانات اقامتی نسبت به برخی استان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار است و کیفیت این‌اقامتگاه‌ها نیز خوب است همچنین یک سامانه ذخیره و رزرو تاسیسات اقامتی ایجاد شده است که مسافران می‌توانند از قبل نسبت به تعیین محل اقامت خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار