شبکه توسعه اجتماعی؛
استاندار یزد گفت: شبکه توسعه اجتماعی رسالت می‌تواند با حمایت از مشاغل کوچک و خانگی در شرایط حاضر کار آفرینی و اشتغال را در سطح جامعه رشد دهد.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 04 March 2021

محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال، حمایت از اشتغال، توسعه اجتماعی و راهکارهایی که می‌تواند کار آفرینی را در سطح جامعه رشد دهد مدل حمایت از کسب و کارها و شبکه‌های قرض‌الحسنه برای حمایت از مشاغل کوچک و خانگی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسه نقطه شروعی برای فعالیت بهتر و اقدامات ارزنده‌‎تر در جهت همکاری با شبکه توسعه اجتماعی رسالت و بهره‌مندی از ظرفیت خوب این شبکه است گفت: استان یزد ظرفیت‌های فراوان‌تر و گسترده‌تر از آن چه در مصادیق مطرح شد دارد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه توسعه اجتماعی شبکه رسالت یک نگاه نوآورانه به حوزه فعالیت‌های خود دارد که بر این اساس می‌توانیم به دنبال این باشیم تا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در استان با حمایت این شبکه مبتنی بر فناوری و نوآوری توسعه بدهیم.

طالبی افزود: با ظرفیت‌های خوبی که در استان یزد است می‌توانیم در راستای اشتغال فارغ‌التحصیلان به خصوص زنان و دختران تحصیل کرده این حمایت‌ها را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه مصادیق فراوانی از تجربه‌های موفق داریم و یکی از کارخانجات بزرگ نساجی استان یزد، هم اکنون با فراهم کردن پارچه، دوخت لباس در منزل و دریافت پوشاک دوخته شده، این محصولات را در شبکه‌ای که تحت اختیار دارد به فروش می‌رساند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد ما ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پوشاک دارد و طرح شهرک تخصصی پوشاک استان یزد دنبال می‌شود ادامه داد: اما متاسفانه ما از ظرفیت مشاغل خانگی در حوزه پوشاک استفاده نکردیم.

طالبی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های استان یزد حوزه صنایع دستی است گفت: امکان حمایت از این حوزه وجود دارد، با توجه به اینکه در ایام کرونا بخش عمده‌ای از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیدند، ما برای محصولات آن‌ها نمایشگاهی ایجاد کردیم و فروش اینترنتی صنایع مورد حمایت قرار گرفت و تحرک لازم در این حوزه ایجاد شد.

وی افزود: خیلی از صنایع دستی که در معرض دید جامعه قرار می‌گیرد بعضا در منازل تولید می‌شود و می‌توان از آن‌ها حمایت کرد، همچنین بخش زیورآلات سنتی، طلا و جواهرات از کارهایی است که می‌توان در منزل انجام داد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار