استاندار خوزستان با اشاره به درختکاری در عرصه‌های گرد و غبار گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که آثار گرد و غبار و ریزگردها را در بیابان‌ها و نقاطی که کانون این پدیده است با درختکاری و جنگل‌کاری محو کنیم.
کد خبر: ۹۴۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 04 March 2021

قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز (۱۴ اسفندماه) در حاشیه آیین نمادین غرس نهال به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را خدمت همه جهادگران عزیز و فعالان منابع طبیعی و آبخیزداری و همه مردم استان خوزستان تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم روزی فرا برسد که آثار گرد و غبار و ریزگردها را در بیابان‌ها و نقاطی که کانون این پدیده است با درختکاری و جنگل‌کاری محو کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین رسالت جهادگران منابع طبیعی و امور جنگل‌ها، بیابان‌زدایی، آبخیزداری، کمک به کشت شیلات و کشت درخت در عرصه‌های کانون ریزگرد است.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: درختکاری یکی از سنت‌هایی است که توسط پیامبر اکرم(ص) رواج یافت و بسیار حسنه است و سالانه انجام می‌شود؛ اگر هر شخصی در این زمینه تلاش کند، یک اجماع ملی و عمومی ایجاد خواهد شد که در نتیجه آن تحول خوبی در این زمینه ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که داشتم، استان خوزستان در چند سال اخیر در این زمینه‌ها به ویژه بیابان‌زدایی موفق بوده است و امیدواریم با همکاری مسئولان در سطح ملی و استانی بتوانیم منشاء خدمات خوبی در زمینه جنگل‌کاری، آبخیزداری و رفع بلایای طبیعی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار