امام جمعه تبریز گفت: تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته ای ایران تمام شده، کمپین فشار حداکثری کمرنگ شده و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است. ایران در پرونده هسته ای با ریل گذاری مجلس به میدان آمده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 05 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نمازجمعه تبریز، توجه به محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: برخی با تخریب محیط زیست، به خود و دیگران ضرر رسانده و مرتکب گناه می‌شوند. مسلمان نمیتواند نسبت به تخریب محیط زیست بی تفاوت باشد.

 

وی با بیان اینکه اصل 110 قانون اساسی از شئون ولی فقیه است، افزود: مقام معظم رهبری ابلاغیه‌های فراوانی برای حفاظت از محیط زیست صادر کرده‌اند و خود یکی از مدافعان محیط زیست هستند. 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار مجازی 29 بهمن تبریز را یادآور شد و با اشاره به ضرورت انتخابات پرشور و انتخاب اصلح، گفت: در انتخابات 1400 باید به برنامه گفتمانی و تبیین شاخص و معیار توجه کنیم تا انتخاب شایسته انقلاب و مردم داشته باشیم.

 

وی انتخاب رئیس جمهور در تراز انقلاب و دولت اسلامی را برای شتاب بیشتر توسعه کشور بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: باید به برنامه های راهبردی انتخابات 1400 اهمیت دهیم تا منجر به تقویت روحیه انقلابی در کشور باشد چراکه هدف اصلی پرشور شدن انتخابات باید تقویت روحیه انقلابی در جامعه باشد.

امام جمعه تبریز، اهمیت امیدآفرینی در تبلیغات انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: باید در انتخابات، ضمن انتقاد برای اصلاح، عملکرد و کارآمدی نظام اسلامی را یادآور شویم. ما در این چهار دهه بر پایه اعتمادبنفس ملی، روی پای خود ایستادیم.

 

وی با بیان اینکه باید در امتخابات با روحیه بی تفاوتی نسبت به سرنوشت خود هم مبارزه کنیم، ادامه داد: اینکه اعلام شود که مشارکت ما بی اثر است و هرکه قرار است انتخاب شود، ما تاثیری در آرا نداریم، این تفکر بد است و باید با مشارکت خود، فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تبلیغ مشارکت حداکثری در سایه همدلی اجتماعی را لازم و ضروری دانست و گفت: ترویج لزوم انتخاب اصلح هم اهمیت دارد و باید از بین نامزدهایی که شورای نگهبان تایید می کند به اصلح‌ترین رای دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر بارومندی به جوانان در مسیر شکوفایی انقلاب و کشور، خاطر نشان کرد: هرجا به جوانان اعتماد و تکیه کردیم موفق بوده ایم و نمونه‌های موفق آن، حضور موفق جوانان پس از انقلاب در همه عرصه هاست.

 

وی به اهداف مجری طرح خاورمیانه بزرگ از حملات به سوریه و عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: دومین بار است که با دستور مستقیم بایدن، به عراق و سوریه حمله هوایی می‌شود، انجام اینگونه حملات بی سابقه نیست اما حمله جنگنده و موشک به پایگاه امام علی (ع) که مقر مستشاران ایرانی و حشد الشعبی است، بی سابقه است. نکته مهم، دستور مستقیم حمله به مقر منسوب به ایرانیان است و اینکه امریکا از این حملات چه هدفی دارد؟

 

وی تصریح کرد: بایدن، آمریکا و همپیمانان آنها باید بدانند این حملات کور چندان تاثیر راهبردی در معادلات محور مقاومت، خصوصا ایران ندارد. منطقه پس از شهادت سرداران مقاومت دستخوش تغییر جدی شده و انتقام سخت و خروج آمریکا از منطقه به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: بر خلاف تصور آمریکا، حشد الشعبی قدرتمندترین نیروی نظامی مردمی عراق است و حمله به آن نتیجه ای جز شعله ور شدن خشم انقلابی مردم عراق و اخراج آمریکایی ها از منطقه ندارد.

 

وی ادامه داد: تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته ای ایران تمام شده، کمپین فشار حداکثری کمرنگ شده و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است. ایران در پرونده هسته ای با ریل گذاری مجلس به میدان آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شکار کشتی اسرائیلی را یادآور شد و گفت: این کشتی با پرچم انگلیس به سنگاپور می رفت که انگلیس مدعی شد، کشتی‌اش در خلیج عمان مورد هدف قرار گرفته اما فاش شد که کشتی در اصل متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست گروه‌های مقاومت برای انتقام تجاوزات و گستاخی‌های مکرر اسرائیل در ماه های اخیر است، چراکه دست هسته‌های مقاومت به دشمن در هر جایی باز است و گروهی دیگر باور دارند که این اقدام، نوعی خودزنی است و با الگوگیری از سناریوهای آمریکا مانند یازده سپتامبر کار خود صهیونیست‌هاست.

 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: معتقدم اسرائیل می‌خواهد با یک تیر چند نشان بزند تا ایران را در مجامع بین المللی به خرابکاری متهم کنند و مهملی برای تداوم و تشدید تحرکات خود کنند.

 

به گزارش تسنیم،امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر این کشتی هدف مقاومت بود، یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست است، اضافه کرد: اگر هم خودزنی باشد، حکایت از درماندگی غاصبان قدس است که برای برون رفت از بن بست، خط قرمزهای امنیتی خود را زیر پا می گذارند.

 

وی تاکید کرد: اسرائیل در حال اضمحلال است و به باور مقام معظم رهبری که چند سال قبل فرمود، اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، در حال تحقق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار