مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام؛
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت:با بیان اینکه فروش محصولات صنایع‌دستی استان در نمایشگاه ۵۰ درصد بوده است، افزود: با شرکت صنعتگران و کارآفرینان برتر در این نمایشگاه در چهار رشته صنایع دستی شاخص استان نسبت به سال گذشته، محصولات صنایع‌دستی فروش ۲ برابری داشته است.
کد خبر: ۹۴۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 07 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت:  داشت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران، ایلام نیز با شرکت بخش خصوصی در ۲ بخش گردشگری و صنایع‌دستی از قبیل دفاتر، اقامتگاه‌های گردشگری سلامت و گردشگری ماجراجویانه همچنین صنایع‌دستی شاخص استان نظیر چیت‌بافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این نمایشگاه حضور یافت.

وی با بیان اینکه فروش محصولات صنایع‌دستی استان در نمایشگاه ۵۰ درصد بوده است، افزود: با شرکت صنعتگران و کارآفرینان برتر در این نمایشگاه در چهار رشته صنایع دستی شاخص استان نسبت به سال گذشته،  محصولات صنایع‌دستی فروش ۲ برابری داشته است.

شنبه زاده بیان کرد: معرفی هر چه بیشتر محصولات صنایع دستی و آشنایی بدون واسطه مخاطبان با رشته های مختلف صنایع دستی با شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی و جشنواره ها برای تبلیغ صنایع دستی میسر خواهد بود.

وی گفت: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه‌ همچون گلیم نقش برجسته، حصیربافی، چیت‌بافی و محصولات چرم‌دوزی به بازدیدکنندگان عرضه شد.

شنبه زاده یادآور شد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.عملیات سامان دهی و مرمت محوطه های تاریخی دشت دهلران آغاز شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار