استاندار تهران:
استاندار تهران با اشاره به لزوم ترویج و نهادینه سازی فرهنگ درختکاری، خواستار جدی گرفتن رعایت توصیه‌های کرونایی به مناسبت درختکاری شد.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 07 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران از پایگاه اطلاع رسانی استانداری؛ انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه با اشاره به اهمیت درختکاری به ویژه در شرایط کرونا گفت: همه‌ساله آیین غرس نهال به‌صورت جمعی و نمادین انجام می‌شد و امسال به واسطه شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه می شود که این آیین به‌صورت انفرادی انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ درختکاری در جامعه اظهار داشت: نهادینه سازی و توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه ضروری است، چراکه موجب احیای محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن می‌شود.

بندپی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در جهت ترویج فرهنگ توجه به منابع طبیعی و نهادینه شدن توسعه فضای سبز است عنوان کرد: تأثیر درختان بر روی حاصلخیزی خاک، کمک به اکوسیستم طبیعت و تولید اکسیژن غیرقابل انکار و جایگزینی است.

استاندار تهران بیان کرد: وجود درختان سبب جذب ذرات مضر و پالایش و تصفیه هوا شده و باعث کاهش چشمگیر هزینه های هنگفت مالی و جانی می شود و در کاهش حرکت ریزگردها و طوفان های شن، تأثیرگذار خواهد بود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه درخت برای شهرها حکم ریه را دارد خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی باید به‌عنوان یک اصل مهم و حیاتی مورد توجه محیط‌زیست و مردم باشد و لازم است برخوردی قاطع با متخلفین این حوزه، انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار