معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به لزوم نظم‌دهی و سامان‌بخشی به فعالیت سمن‌ها از راه‌اندازی سامانه یکپارچه سازمان های مردم نهاد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 07 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران از استانداری؛ شکراله حسن بیگی روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در امور مختلف اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله ظرفیت‌های عظیم مردمی‌اند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدیریت اجتماعی محلی نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی تشکل های مردمی و سمن ها افزود: سمن ها به صورت داوطلبانه و نیت خیرخواهانه برای سامان بخشی امور، همراهی در بخش ها و حوزه های مختلف برای ادای دین پای کار آمدند و در بخش های مختلف ورود کرده و مشارکت می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای سال آینده در راستای نظم دهی و سامان بخشی به فعالیت سمن ها سامانه یکپارچه ای شکل می گیرد تا مدارک سمن ها در آن بارگذاری شود؛ چراکه اشکال سنتی پاسخگوی شرایط موجود نیست و با راه اندازی این سامانه گزارش گیری از سمن ها آسان تر می شود.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: باید حسابرس ویژه وضعیت سمن ها را بررسی و در سال آینده از دستگاه های عضو نماینده ای معرفی و گروه بازرسی تشکیل شود تا در شرایط مقتضی و مورد نیاز وضعیت فعالیت و اسناد سمن ها را به صورت کارشناسی بررسی کنند.

در این جلسه وضعیت اسناد و مدارک ۱۲ سازمان مردم نهاد در حوزه هایی از جمله خیریه و نیکوکاری، محیط زیست، حمایت از بیماران و غیره جهت صدور مجوز بررسی و با صدور مجوز برخی از آنها موافقت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار