رئیس شورای اسلامی شهر قم بودجه سال 1400 شهرداری کلانشهر قم را 3 هزار و 62 میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: این رقم نسبت به اصلاحیه بودجه سال جاری، 7 درصد رُشد را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۴۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به این که لایحه بودجه شهری، بستر و مسیر یک سال مدیریت شهری را مهیا و مشخص می کند بیان کرد: بودجه سالانه شهرداری ها، نمایی از منابع و مصارف و یا درآمدها و هزینه های یک ساله مدیریت شهری  است که مواردی مانند اقلام ساختمانی، ارزش افزوده، کمک های دولتی، فروش اموال و اوراق مشارکت در بحث درآمد ها و دو بخش جاری و عمرانی نیز در بخش هزینه ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی میزان بودجه جاری شهرداری در سال 1400 شامل نگهداری فضای شهری، حقوق و دستمزد و همچنین جمع آوری پسماند را حدود  878 میلیارد تومان دانست و گفت: بودجه بخش عمرانی هم بالغ بر 1920 میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از آن هم برای بازپرداخت بدهی ها در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین نسبت بودجه جاری به بودجه  عمرانی سال آینده را 29 به 71 درصد اعلام کرد و یادآور شد: لایحه تقدیمی بودجه سال 1400 کلانشهر قم توسط شهرداری به شورای شهر، 3 هزار و 431 میلیارد تومان بود که پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر، این بودجه با مبلغ 3 هزار و 62 میلیارد تومان بسته شد که 7 درصد نسبت به اصلاحیه بودجه سال 1399 افزایش داشته است.

جلالی در ادامه به برخی پروژه های شاخص شهری اشاره و بیان کرد: مترو قم، تقاطع های شهری مانند پروژه مدافعین سلامت و یا شهدای روحانیت و میدان نماز در کنار احداث ساختمان اصلی آتش نشانی و ساختمان شورای اسلامی شهر از جمله مهم ترین این پروژه هاست.

وی به اهمیت توسعه بست شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین منطقه جمکران توجه داد و اضافه کرد: توجه ویژه به ساکنین سکونتگاه های غیرمجاز در شهر از برنامه های جدی سال آینده خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه سال آینده، حدود 200 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز، حدود 100 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و حدود 360 میلیارد تومان نیز برای تملکات در نظر گرفته شده است، ضمن آن که همه تلاش اعضای شورای شهر این بود که این بودجه واقع بینانه و دست یافتنی باشد و با تأکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام نهایی شود.

وی سپس به لزوم نگرش اصلاح فرآیندها، افزایش بهره وری و کاهش هزینه در شرایط فعلی کشور پرداخت و گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هم برای ما مهم خواهد بود، به ویژه آن که این مسئله باید با حذف بوروکراسی های زائد رونق بگیرد.

جلالی برون سپاری بخشی از فعالیت ها، الکترونیکی کردن خدمات، ارتقاء سرانه فضای سبز و ساماندهی ورودی شهر، توجه به احیای بافت فرسوده با حفظ هویت تاریخ و تکمیل پروژه های بازیافت پسماند را از دیگر برنامه های شورای شهر در سال آینده دانست و گفت: خوشبختانه انضباط مالی خوبی در شهرداری کلانشهر قم حُکمفرماست و امید است که این امر با تلاش بیشتر همه دست اندرکاران مدیریت شهری، افزایش کارآمدی و امیدبخشی به جامعه را به دنبال داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار