رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه انتخابات 1400 نباید وقفه ای در پیشرفت و توسعه قم ایجاد کند ابراز امیدواری کرد با ایجاد توازن اقتصادی در کشور، مشکل هزینه های سرسام آور پروژه های عمرانی نیز حل شود.
کد خبر: ۹۴۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان که دوشنبه شب در نشست رسمی علنی شورای اسلامی شهر درباره بررسی و تصویب بودجه سال 1400 شهرداری کلانشهر قم سخن می گفت با اشاره به وصول لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده از سوی شهرداری به شورای شهر در یک ماه گذشته بیان کرد: اگرچه تأخیری در ارسال این لایحه وجود داشت، اما توانستیم عملکرد 11 ماهه مدیریت شهری را در سال 99، ملاک بررسی بودجه 1400 قرار دهیم.

وی با تاکید بر این که در لوایح بودجه باید از درآمدهای واقعی به هزینه ها برسیم افزود: لایحه بودجه 1400 کلانشهر قم در بیش از 30 جلسه شورا و بویژه در کمیسیون تلفیق با حضور همه مسؤولان مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم همچنین به مبلغ 231 میلیارد تومانی بودجه سال بعد شهرداری کلانشهر قم برای تأمین هزینه های حقوق و دستمزد اشاره کرد و یادآور شد: منابع داخلی شهرداری در این بودجه، یک هزار و 200 میلیارد تومان است و 800 میلیارد تومان نیز از طریق فروش اموال و سرمایه گذاری به دست می آید، بنابراین تردیدی نیست که تنها دغدغه تحقق درآمدها در بحث کمک ملی و استانی دولت و همچنین موضوع اوراق مشارکت و اوراق خزانه است که نیاز به همیاری و همکاری همه مسؤولان دارد.

اخوان در عین حال از تفویض برخی اختیارات به شهردار قم در سال 1400 از سوی شورای اسلامی شهر برای تسریع در اجرای پروژه ها خبر داد و گفت: این اختیارات سبب می شود تا سقفی از هزینه ها، نیازی به کسب مجوز از شورای شهر نباشد.

وی همچنین تشکیل صندوق بیمه عمر و درمانی را از برنامه های شورای شهر برای دست اندرکاران مدیریت شهری دانست و گفت: بودجه سال 1400 کلانشهر قم تصریح دارد که درآمد ناشی از حذف پارکینگ باید در یک حساب خاص تجمیع و صرفا صرف تملک و احداث پارکینگ شود تا مشکل پارکینگ عمومی در سطح شهر مشاهده نشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه به موضوع انتخابات سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت شهری مانند همه انتخابات های گذشته، کمک تدارکاتی و مالی را در بودجه سال 1400 در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این که بودجه سال آینده کلانشهر قم به مبلغ 3 هزار و 62 میلیارد تومان خواهد بود گفت: پیش بینی افزایش هزینه های جاری در این بودجه نسبت به بودجه سال جاری 25 درصد است، ضمن آن که متأسفانه هزینه های عُمرانی افزایشی سرسام آور را تجربه می کند و گاهی تا 200 درصد و بیشتر هم خواهد رسید.

وی با ابراز امیدواری به اینکه توازن اقتصادی کشور در سال های آینده از معضل جدی افزایش سرسام آور هزینه های عمرانی در پروژه های شهری بکاهد گفت: همیشه شاهد این بوده ایم که برگزاری هر انتخابات معمولا وقفه ای در اجرای پروژه ها ایجاد می کند، اما امیدواریم که انتخابات سال 1400 این وقفه را در قم ایجاد نکند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار