معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر روند مطلوب اجرای طرح‌های عمرانی گفت: در شهر قم پروژه‌ای به دلیل کمبود منابع مالی متوقف نشده و توقف برخی از آنها بخاطر مسائل فنی و غیره است.
کد خبر: ۹۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی افزود:  تغییر چهره ظاهری شهر قم از نظر عمرانی و افزایش زیرساخت های شهرنشینی و استقبال از زائراین نسبت به چند سال گذشته مشهود است.

وی تاکید کرد: تحقق پذیری ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری قم طی سال‌های گذشته از مسائلی است که امیدوار کننده می‌باشد و نشان می‌دهد این نهاد بودجه خود را بر مبنای اصل عملیاتی تنظیم می‌کند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، در بودجه ریزی شهرداری قم آنچه که مهم است انضباط مالی و شفافیت شهرداری این شهر طی چند سال گذشته بوده و همین مساله سبب شده تا چرخ توسعه قم در ریل و مسیر مطلوبی قرار بگیرد.

بهشتی یادآور شد: ادامه بلوار شهید آوینی برای اتصال به شهرک پردیسان یکی از مطالبات قدیمی شهروندان قمی است که امید می‌رود در بودجه سال آینده شهرداری اعتباری برای این زمینه دیده شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی و تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر، افزایش ظرفیت پارکینگ های عمومی و ساماندهی بازار کهنه و نو از دیگر مسائلی است که مردم درخواست های زیادی برای بهبود وضعیت آنها دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: ساماندهی و تکمیل محله چهل اختران از پروژه های چند وجهی قم است که از ۱۰ سال گذشته هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده‌است.

فرماندار قم نیز در ادامه اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۲۴۹ مصوبه از شورای شهر قم به کمیته تطبیق فرمانداری قم واصل  که از این بین ۲۱۹ مصوبه بدون اعتراض تصویب شده‌است.

مرتضی حیدری گفت: تصویب ۲۱۹ مصوبه بدون اعتراض در کمیته تطبیق فرمانداری قم نشان می دهد که شورای اسلامی شهر قم در مدار قانون حرکت کرده‌است.

به گفته وی، قم از نظر ساماندهی متکدیان و کمک به مراکز غیردولتی، توانمندسازی سالمندان و معلولان، بیماران روانی و بیماران مزمن جایگاه خاصی دارد و از شورای اسلامی شهر قم درخواست می‌کنیم اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص دهد و دست بازتری برای بهبود معضلاتی از این قبیل داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار