رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: معضل اصلی شهرستان فراهان ، فشار خون بالای مردم این منطقه است.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 10 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: شور بودن آب این شهرستان که البته با همت و تلاش فرماندار و مسئولین مربوطه این چالش در حال پیگیری است، دلیل بالا بودن فشار خون مردم این منطقه است که همین امر موجب بروز مخاطراتی در حوزه سلامت شده است.
وی یادآورشد: ۷۰ درصد شهرستان فراهان از جمعیت روستایی تشکیل شده و به همین خاطر، مجموعه بهداشت و درمان در استان مرکزی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خدمات بهداشتی سطح یک در سطح این منطقه تقویت شود.
دکتر جمالیان افزود: اگر زیرساخت های اولیه حوزه بهداشت در این منطقه و مناطق محروم و کم برخوردار اصلاح و تقویت شود، می توان در راستای پیشگیری از بسیاری بیماری های واگیر و غیرواگیر دار موفق تر عمل کردکه در همین راستا، مرکز جامع سلامت خنجین که در مراحل انتهایی عمرانی قرار دارد، می تواند بستری مناسب را در این منطقه فراهم کند.
متولی سلامت استان مرکزی همچنین تاکید کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان فراهان به مرکز استان و کلانشهر اراک، خدمات سطح بالاتر مانند دندانپزشکی و توانبخشی و همچنین غربالگری سرطان و غیره با تعرفه های دولتی به شهروندان این شهرستان ارائه می شود.
وی یادآور شد: در این منطقه متخصصینی در ۴ رشته اصلی از جمله داخلی، اطفال، زنان و رادیولوژی، خدمات مطلوبی را به مردم ارائه می دهند، اما توزیع نیروی انسانی باید مدیریت شود تا سهمیه استان مرکزی از لحاظ نیروهای متخصص دچار اختلال نشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر ۹ بیمار دیالیزی، ۵۹ بیمار سرطانی و ۱۱۴ مادر باردار که ۴۲ نفر از مادران جزو گروه های پرخطر هستند، خدمات را در همین منطقه دریافت می‌کنند.
دکتر جمالیان گفت: تجهیزات اتاق عمل به صورت کامل خریداری شده و در محل موجود است و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز به انجام جراحی های گوناگون، نیروهای اتاق عمل از قبیل جراح و بیهوشی و ... به شهرستان اعزام شوند.
وی افزود: برای تقویت هر چه بیشتر حوزه درمان در این شهرستان، با کمک خیرین و مردم و مسئولین، سال آینده بخش مراقبت های ویژه راه اندازی و یک دستگاه رادیولوژی با کمک هیئت امنای ارزی خریداری و نصب می شود.
وی با اشاره به اینکه جاده فراهان یکی از جاده های پرتردد و سانحه خیز است، تاکید کرد: امکان استفاده از اورژانس هوایی در این منطقه به دلیل آماده نبودن پد، وجود ندارد که امید می رود با همکاری فرماندار و شهردای و اعضای شورای شهر این شهرستان هرچه زودتر شاهد بهره برداری و استفاده از این امکان درمانی باشیم.
فرماندار شهرستان فراهان هم گفت: سلامت مردم جامعه بستگی به دسترسی و امکانات مناسب بهداشتی و درمانی آن جامعه دارد.
حسین معمارنیا افزود: این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان با کمبودهایی مواجه است.
وی یادآورشد: موقعیت جغرافیایی و گستردگی جمعیت شهرستان فراهان، نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به شهروندان می باشد.
وی تاکید کرد: از مهمترین چالش های این منطقه عدم وجود نیروی متخصص جراح جهت فعالیت مستمر در اتاق عمل و عدم وجود زیرساخت های بخش ویژه و نبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان است.
فرماندار فراهان گفت:امیدمی رود با حمایت های همیشگی دانشگاه علوم پزشکی اراک هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری مرکز جامع سلامت این شهرستان و پد فرود بالگرد اورژانس هوایی باشیم.
معمارنیا تاکید کرد: علیرغم مشکلات موجود، پزشکان و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان و بیمارستان فرهنگ خسروانی، عملکرد قابل قبولی در پیشگیری و مقابله و درمان بیماران کرونایی از خود نشان دادند که با قدردانی از زحمات مدافعان سلامت، ادامه این روند را در حمایت همیشگی و ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان از این منطقه می دانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار