نشست شورای شهر لنده که با حضور همه اعضا و خبرنگاران برگزار شده بود با حاشیه‌هایی همراه شد و ناتمام ماند.
کد خبر: ۹۴۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹ 12 March 2021

جلسه شورای شهر لنده به دلیل برخی حواشی ناتمام ماند!/تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ شورای شهر لنده که از ابتدای شکل گیری، معدود جلساتی را رسانه ای کرده بود این بار از خبرنگاران دعوت کرد که متاسفانه این جلسه با حواشی زیادی همراه شد و ناتمام ماند.

اختلاف نظر بر سر اینکه کارها در چه سالی و با رایزنی و ارتباطات موثر کدام شخص انجام گرفت، انتقاد به عدم انظباط کاری و حضور نداشتن منظم برخی از اعضا در وقت تعیین شده جهت پاسخگویی به مردم در دفتر شورا، امتناع شهردار شهر از حضور در این جلسه برای پاسخگویی به سئوالات برخی اعضای شورا و ضمن آن ارائه گزارش عملکرد در حضور خبرنگاران، درگیری لفظی میان برخی از اعضا منجر به ایجاد حواشی و ناتمام ماندن این جلسه شد تا این جلسه هیچ مصوبه ای دربر نداشت باشد و گزارش کاری داده نشد.

اگر چه این جلسه کاملا نامنظم برگزار شد و بحث ها پراکنده و با تندی و پرخاشگری همراه بود، آهنجان عضو شورای شهر لنده، خروجی و عملکرد شورا و شهرداری در این دوره را نتیجه کار گروهی عنوان کرد.

وی در حالی که مدام از اعضای شورا می خواست بدور از پرخاشگری صحبت شود تا جلسه ختم به خروجی مثبت شود به عدم حضور شهردار در این جلسه انتقاد و بخشی از این بی نظمی و بی برنامگی را متوجه شخص شهردار دانست.

ایرج جرنده عضو شورای این شهر نیز در ادامه گفت؛ در دوره ای که من رئیس شورای شهر بودم، شورا با بیرون از مجموعه ارتباط بیشتری پیدا کرد.

وی اما نگفت دقیقا این ارتباطات ختم به چه کارهای توسعه ای و چه پروژه های مهمی از قبل این ارتباطات انجام گرفت.

در ادامه این جلسه عزیز اله شریفی عضو منتقد شورا از عدم نظارت شورا بر کار شهردار و پروژه های عمرانی انتقاد کرد و گفت نتیجه این عدم نظارت دوباره کاری در برخی پروژه ها و هدر رفت بیت المال است.

وی با اشاره به حضور مستمر خود در حین اجرای پروژه های آسفالت در شهر، حتی در زمانی که رئیس شورا نبود گفت؛ نظارت اولین و مهمترین وظیفه یک عضو شورا است و دلیلی ندارد نماینده مردم چشمش را ببندد تا پیمانکاران باب میل خود کار کنند و تا جایی که توانستم اجازه ندادم کار بی کیفیت و به ضرر مردم انجام شود ولی آیا فقط من باید بر روند اجرای کار پیمانکاران  نظارت میکردم و در زمان اجرای آسفالت ها وقت و بی وقت حضور بداشتم؟!!

ایشان در ادامه به عدم حضور برخی از اعضا در دفتر شورای شهر حتی آن زمان که قانون برایشان تعیین کرده است انتقاد کرد و گفت؛ گرفتن حقوق ودستمزد برای این جلسات و کاری که انجام ندادیم اشکال شرعی دارد و من عضو شورا اگر ساعاتی که قانون برایم مشخص کرد در دفتر شورا حاضر نشدم حق و حقوقی که بابت آن گرفتم اشکال شرعی دارد و حرام است.

وی با دفاع از عملکرد خود در زمان تصدی ریاست شورای شهر نیز گفت؛ سعی کردم با مسئولین ادارات مختلف ارتباط و همکاری داشته باشم، دیدارها و جلسات بسیار (بیرونی) از جمله ی جلسات با مسئولین وقت شهرستان، فرمانداران...، مجموعه بنیاد مستضعفان از ریاست کل آن( آقای سعید کیا) تا مهندس یزدان پرست مدیر استانی، و سایر ادارات وجود داشت.

این عضو شورا که در قیاس با دیگر اعضا با دست پر به جلسه آمده بود و اقدامات انجام گرفته در دوره مسئولیتش را مستند تشریح میکرد و مهمتر آنکه، رُک و شفاف منتقد برخی کمکاری ها از سوی همکارانش در حضور خبرنگاران با نشان آدرس دقیق به آنها بود ، پس از آنکه واکنش ها به سخنانش تند شد و با پرخاشگری برخی از اعضا روبرو شد جلسه را ترک و با عذر خواهی از محل برگزاری جلسه بیرون رفت.

جلسه شورای شهر لنده به دلیل برخی حواشی ناتمام ماند!/تصاویر

در ادامه سنایی عضو دیگر شورای شهر لنده نیز دقایقی کوتاه صحبت کرد که ضمن دعوت اعضا به آرامش، عملکرد و خروجی مثبت و منفی در شورا و شهرداری را نتیجه کار گروهی عنوان کرد.

وی گفت اگر کاری شد امضاء و مصوبه ی همه ما بود و همه ما زحمت کشیدم.

لازم به ذکر است علت برگزاری این جلسه و دستور کار آن هنوز هم مشخص نیست و خبرنگاران هر کدام از طریق ارتباط تلفنی اعضای شورا به جلسه دعوت و تا پایان خبری از حضور شهردار نیز نبود.

اگر چه انتظار این بود، در پایان عمر این شورا و شهردار جلسه  با سلیقه و سنگین تر برگزار شود و شاهد ارائه گزارش کار جامع چهارساله شورا و شهرداری باشیم متاسفانه حواشی آنقدر زیاد بود که جلسه نتیجه ای در برنداشت.

فیلم این جلسه موجود است ولی به توصیه برخی اعضای شورا از انتشار آن در این خبر خودداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار