مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه واژگونی یک دستگاه تریلی حامل گاز سی ان جی ( CNG) روز جمعه در محور نایین به انارک به آتش سوزی و مرگ راننده خودرو منجر شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 12 March 2021

منصور شیشه فروش افزود: محورهای شرقی اصفهان از جمله نایین به انارک امروز با طوفان و گرد و غبار شدید مواجه بود و تریلی حامل گاز سی ان جی در کیلومتر ۳۵ محور نایین - انارک از جاده خارج و واژگون شد.

وی با بیان اینکه این واژگونی به آتش سوزی تریلی و فوت راننده آن منجر شد، اظهار داشت: این حادثه با حضور عوامل امداد از جمله آتش نشانی نایین و پلیس راه کنترل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این تریلی حامل ۲۵۶ کپسول سی ان جی با ظرفیت کلی چهار هزار و ۸۰۰ متر مکعب سی ان جی بود، تصریح کرد: واژگونی تریلی به نشت این کپسول ها و انفجار و آتش سوزی آنها منجر شد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه از چند سال گذشته برای گازرسانی به شهر و روستاهای شرقی اصفهان از جمله خور، انارک، جندق، فرخی، چوپانان، چاه ملک و قادر آباد روزانه حدود ۲۵ دستگاه تریلی، گاز سی ان جی را از نایین به آن منطقه منتقل می کنند، خاطرنشان کرد: این منطقه حدود هفت هزار مشترک خانگی دارد و نیاز آنها به گاز در زمستان به حدود ۱۱۵ هزار متر مکعب در روز نیز می رسد.

وی با بیان اینکه مسیر انتقال گاز با تریلی به این شهرها و روستاها طولانی است، اضافه کرد: در برخی موارد بروز حوادث و مشکلاتی مانع از انتقال گاز به این خطه و قطع گاز می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این روش انتقال گاز ناپایدار است و زمستان امسال نیز در چند روز بسیار سرد به بروز مشکلاتی و قطع گاز منجر شد، تاکید کرد: لازم است شرکت ملی گاز به اجرای راهکار اساسی برای گازرسانی از طریق خطوط انتقال گاز سراسری برای شهرها و روستاهای مذکور در شهرستان های خور وبیابانک و نایین اقدام کند.

وی با بیان اینکه امروز جاده نایین - انارک با طوفان ، گرد و غبار شدید و کاهش میدان دید مواجه بود، اظهار داشت: با وجود حادثه آتش سوزی تریلی حامل سی ان جی و گرد و غبار شدید تردد به کندی در این محور انجام می شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه شرایط جوی همراه با طوفان و باران و کاهش هشت تا ۱۰ درجه دمای هوا از دیروز در استان اصفهان آغاز شد، خاطرنشان کرد: از دیروز در گلپایگان، خوانسار و فریدونشهر بارش باران داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران تا روز یکشنبه هفته آینده در استان اصفهان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار