کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، گفت: دمای هوا در استان اصفهان تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 12 March 2021

حجت الله علی عسگریان کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی در بسیاری از مناطق استان اصفهان تا اواسط روز شنبه فعال است و برف و باران، رگبار و رعد و برق به ویژه غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد.

او با بیان اینکه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در جنوب و نیمه شرقی استان دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به شکل‌گیری طوفان و گرد و غبار در این مناطق، کاهش دید افقی و احتمال آسیب به تأسیسات شهری و کشاورزی و شکستگی درختان فرسوده وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: با توجه به کاهش محسوس دما به ویژه به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت به محصولات باغی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

علی‌عسگریان همچنین به میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارش از ایستگاه فریدونشهر با ۱.۸ میلی‌متر باران بوده است.

او با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان تا فردا صبح بین ۲۰ و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است، اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار