همین طور که در هفته گذشته خدمت اعضای محترم کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز در محل این شورا عرض کردم، این پروژه از اولویت های شهر شیراز است. ما در کشور تنها کلانشهری هستیم که رینگ اول کمربندی آن اجرا نشده است.
کد خبر: ۹۴۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: جعفر قادری رییس مجمع نمایندگان شهر شیراز در یادداشتی با عنوان "انتظار ما از شورای شهر شیراز" که به طور اختصاصی به پایگاه خبری شیرازه ارسال شده است، نوشت: از عملکرد شورای اسلامی شهر شیراز بخاطر تاخیر در تصویب مشارکت شهرداری در پروژه بزرگراه کمربندی شمال شرق شیراز گله‌مند هستیم لذا مدت هاست که تفاهم نامه مشارکت شهرداری شیراز، شرکت آرشین کوه و وزارت راه برای اجرای طرح بزرگراه کمربندی شمالشرق شیراز منتظر مصوبه شورای شهر شیراز است و این شورا آن را تصویب نمی‌کند.



ما انتظار داریم که در اجرای این پروژه تسریع شود. این پروژه که در حریم شهر شیراز قرار گرفته است برای شهرداری امکان مشارکت وجود دارد. ما که از شورا کمک بلاعوض درخواست نکرده ایم. این پروژه نوعی سرمایه گذاری است که ظرف چند سال از محل عوارض وصولی و سرمایه گذاریهای انتفاعی حاشیه بزرگراه، اصل و سود سرمایه گذاری را برمیگرداند.

این پروژه در راستای اهداف شهرداری و شورا قرار دارد، چراکه تسریع در اجرای این پروژه می‌تواند عبور مرور و تردد کامیونها و خودروها از ورودی و خروجی به شهر شیراز را کم کند. این پروژه پروژه ای توسعه ای است و میتواند به رشد و توسعه شهر شیراز کمک بکند.

همین طور که در هفته گذشته خدمت اعضای محترم کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز در محل این شورا عرض کردم، این پروژه از اولویت های شهر شیراز است. ما در کشور تنها کلانشهری هستیم که رینگ اول کمربندی آن اجرا نشده است.

اگر این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومانی به صورت مشارکتی اجرا نشود به این زودی‌ها امکان اجرایش توسط دولت وجود ندارد. دولت این امکان را ندارد که در ظرف چندسال این پول را پرداخت کند. سهم شهرداری از مشارکت در این پروژه حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برای مدت دو سال است که این عدد و رقم برای شهرداری عدد و رقم درشتی نبوده و به راحتی قابل تامین است.

انتظار داریم که شورا در کنار نمایندگان کمک بکنند که ما از ظرفیت‌های وزارت راه و نهادهای عمومی غیردولتی، سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای اجرای طرح‌های بزرگ و زیربنایی استان استفاده بکنیم.

 

اگر شورا به ما کمک بکند میتوانیم پروژه های بزرگ تری را در شیراز و در دور و بر شیراز تعریف کنیم. ما با مشارکت شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، شرکت عمران صدرا، شهرداری صدرا، اوقاف و آبفای شیراز می توانیم طرح بزرگ انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار در کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شش پیر در سپیدان به شیراز را اجرا کنیم و مشکل بی آبی و کم‌آبی صنایع اطراف شیراز و شهر شیراز را حل کنیم.

با مشارکت مجموعه‌های توانمندی مثل شهرداری شیراز می توانیم پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شیراز را اجرایی کنیم. می توانیم کمربندی های رینگ دوم و سوم شهر شیراز را به اتمام برسانیم.

این مشارکتها به ما این امکان را میدهد تا پروژه‌های بزرگ انتفاعی را در شهر شیراز شروع کنیم. همه این ها مستلزم همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز است.

گفته شد که اگر پول داشته باشیم شهربازی احداث میکنیم.

گفتم که اجرای شهربازی کار شهرداری نیست، سرمایه گذار این کار را بصورت مستقل و یا مشارکتی اجرا می‌کند.، برای اجرای کمربندی نیاز به مشارکت شهرداری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار