گرانفروشی ، حراج غیرواقعی و فروش لوازم التحریر غیرفرهنگی مشمول جریمه و تذکر شد
درحالیکه این روزها راه اندازی اولین نمایشگاه نوشت افزار ایران اسلامی در مشهد تبلیغ می‌شود یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرداری به علت گرانفروشی نوشت افزار، جریمه و بابت فروش دفترهایی با طرح‌های نامناسب و غیراسلامی معروف به باربی، تذکر گرفت.
کد خبر: ۹۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 18 September 2015
مهدی مقدسی، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی، از تشکیل پرونده‌ای حاوی 15 میلیون ریال گرانفروشی صرفا در بخش عرضه لوازم التحریر  و حراج غیر قانونی نوشت افزار در یکی از بازارهای روز شهرداری مشهد خبر داد.

وی افزود: در این بازار در بخش عرضه لوازم التحریر برچسب 30 درصد تخفیف درج شده بود که اولا مجوز حراج و تخفیف بالا با این حالت که به نوعی ترفند تبلیغاتی محسوب می‌شود را نداشتند و درثانی طبق اعلام اتحادیه نوشت افزار قیمت بسیاری از کالاها تا 60 درصد بالاتر از بهای واقعی و مقطوع اتحادیه بود  که متاسفانه در این مرکز شهرداری، گرانفروشی مشهود بود.
وی افزود : عرضه کنندگان حداکثر 15 درصد حق گرفتن سود را دارند که با این وجود اجناسی که تخفیف 30 درصد بر روی آنها خورده بود حدود 60 درصد بیش از قیمت واقعی‌شان به مردم عرضه می‌شد.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی یادآوری کرد: بازرسی از این مرکز عرضه محصولات شهرداری براساس گزارش و شکایت واصله به 124،  صورت پذیرفت که متاسفانه شاهد گرانفروشی و فروش کالاهایی منقوش به طرح‌های غیرفرهنگی که به عنوان لوازم التحریر باربی معروف هستند ، نیز بودیم.

مقدسی تاکید کرد : بابت فروش لوازم التحریرهایی که طرح‌های غیر اسلامی مانند سیندرلا داشتند هم تذکر داده شد که می‌بایست از فروش آن خودداری شود.

وی اظهار تاسف کرد: پرونده این بازار الگویی شهرداری در موارد گرانفروشی بسیار فراتر از این موارد است که البته این بار صرفا بازرسی در مورد موارد نوشت افزار آن صورت پذیرفت که امیدواریم دقت بیشتری در عرضه محصولات و رعایت حال مردم داشته باشند.

این مقام مسئول در سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر حدود 25 فروشگاه در مناطق مختلف شهر زیر نظر شهرداری به عنوان الگو فعالند که همه گونه مواردی را هم عرضه می کنند درحالیکه طبق قانون نظام صنفی که در چند سال اخیر تصویب شده می‌بایست بابت عرضه محصولات هر صنفی از تشکلهای صنفی هم مجوز فعالیت داشته باشند که متاسفانه ندارند و این باعث شکایت بسیاری از اصناف و اتحادیه ها هم شده است.

گفتنی است عرضه محصولات غیرفرهنگی در فروشگاه های شهرداری درحالیست که حوزه فرهنگی شهرداری به طور مستقل و با صرف هزینه‌های گزاف، درصدد فرهنگسازی منطبق با ارزشهای دینی و ملی می‌باشد اما جایگاه نظارت فرهنگی و محتوایی در چنین مراکز فرهنگسازی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند ؛ مشخص نیست.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اصلا چرا شهرداری رقیب بخش خصوصی میشه ؟! اونم بی نظارت !
nashenas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
وقتی هر کی از راه میرسه لوازم التحریر میزنه همینه دیگه'!!!آخه یکی نیست بگه شما برو ساخت و سازتو بکن !شما رو چه به لوازم تحریر فروشی...هم بازار کاسبای بدبختو خراب کردید هم گرون تر می فروشید هم جنسای نامرغوب به مردم میندازید اینم از هنرنمایی جدیدتون!!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
من کلیه خرید های روزانه ام را از فروشگاه های شهرداری انجام میدهم .وجود همچنین فروشگاه هایی در سطح شهر بزرگ مشهد بسیار واجب است
ودر چند تا از فروشگاه هایی که من دیدم هم قیمت ها مناسب وکیفیت خدمات عالی بود .نمیدانم کی میخواهیم روند رشد تکنولوژی اقتصادی را عملیاتی کنیم انشاالله این مقاله نوشته بدون قصد و نیت بوده است . وتنها نیمه خالی لیوان دیده نشده باشد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
کاملا مشخص میباشد که خبر بصورت عمدی عنوان شده است چراکه تحلیل اینجانب را در روز گذشته هنوز به ذیل خبر اضافه نکردین -ماشاالله به این همت عادلانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار