مراسم انعقاد تفاهم‌نامۀ صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران، در نهاد ریاست‌جمهوری، با حضور معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 14 March 2021

مراسم انعقاد تفاهم‌نامۀ صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران، در نهاد ریاست‌جمهوری، با حضور معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، خانم رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران در حضور امید، معاون توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور، تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه‎ای به‌منظور تأمین مالی هنرصنعت فرش دستباف به امضا رساندند.

نوراله‌زاده با تأکید بر اینکه فرش دستباف کالایی دارای مزیت رقابتی در ایران است، گفت: با تمرکز بر این موضوع، به‌منظور تأمین مالی و تزریق منابع مالی لازم در حوزۀ فرش مشارکت خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد فعالان در حوزۀ هنرصنعت فرش جایگاه خود را در بازار‌های جهانی، با رفع مشکلات به دست آورند.

وی دربارۀ نقش صندوق در این تفاهم‌نامه افزود: باتوجه‌به‌اینکه ما در سال‌های گذشته از تولید فرش دستباف حمایت کرده‌ایم و همان‌طورکه در قانون اشتغال پایدار روستایی یکی از محصولات موردحمایت در کنار صنایع‌دستی، تولیدات در حوزۀ فرش است، طبیعتاً نتوانسته‌ایم در حد و اعتبار این هنر و صنعت اعتبار پرداخت کنیم. در هر حال، یکی از دلایلی که فروش فرش در بازار‌های بین‌المللی دچار افت شده است، تحریم‌های ظالمانه است که ان‌شاءالله، با انعقاد این تفاهم‌نامه تلاش می‎کنیم در بخشی از بازار‌های داخلی، اعتبار در فروش ایجاد کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر توسعۀ صنعت فرش دستباف، خصوصاً در محیط‌های روستایی کمتربرخوردار گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب اشتغال‌زایی ایجاد درآمد و ارزش افزوده برای افراد حاضر در این مناطق است که با ایجاد پلتفورم تاروپود، زنجیرۀ تأمین تمام اجزای صنعت تولید فرش، خصوصاً تأمین مواد اولیه و اعتبار در خرید را ایجاد می‌کنیم.
 
انعقاد تفاهم‌نامۀ صندوق کارآفرینی امید و مرکزملی فرش ایران

نوراله‌زاده با تأکید بر اتصال بخش‌ها و زنجیره‌های مختلف تأمین تولید فرش افزود: با این تزریق نقدینگی، زنجیرۀ ارزش‌افزوده از این تأمین مالی برخوردار می‌شود. همچنین امیدواریم با همکاری مرکز ملی فرش ایران، در حوزۀ مراکز نوآوری و شتاب‎دهی مشارکت کنیم تا با سیاست‌گذاری که معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم انجام داده، این بخش‌ها نیز به حرکت درآیند تا اشتغال‌های جدید در روستا‌ها ایجاد شود و حتماً صندوق کارآفرینی امید در این حوزه وارد خواهد شد و سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

امیدواریم که تمام خانواده‌های ایرانی از فرش دست‎باف ایرانی استفاده کنند تا این موضوع به تولید فرش بیشتر در کشور منجر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار