مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: تاکنون یکهزار و ۲۵۱ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷۸ نفر یعنی در حدود ۱۳ درصد ثبت نام کنندگان از زنان هستند.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 14 March 2021

 

ثریا شارقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه عملکرد زنان در شوراهای اسلامی شهر خوب بوده و سالم کار کرده اند، گفت: ثبت نام زنان تا امروز، نسبت به دوره های قبل برای آمدن به عرصه انتخابات شوراها کاهش داشته که امیدوارم تا پایان زمان ثبت نام حضورشان افزایش یابد، همانگونه که در ادوار قبل شاهد بوده ایم که برخی از ثبت نام کنندگان در روز آخر اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۷ عضو شوراهای اسلامی شهر در ۴۵ شهرستان تهران زن هستند، از بانوان برای ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی دعوت کرد و افزود: مهمترین موضوع حضور زنان در این عرصه، بر حسب نیازی است که جامعه به حضور زنان از نظر اثرگذاری، توانمندی، و ویژگی های مثبتشان در بحث مدیریت شهری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: جامعه به حضور زنان توانمند در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد.
وی افزود: زنان به فکر نتیجه نباشند .ممکن است باختی هم وجود داشته باشد .این مساله برای آقایان نیز وجود دارد ولی آنها ثبت نام می کنند و نگران تعداد آرا نیستند.

شارقی افزود:‌ مردم تشخیص خوب و درستی دارند و می توانند افراد توانمند را تشخیص دهند.

به گزارش ایرنا، نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر از ۲۰ اسفند، شورای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین به‌مدت یک هفته در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار