رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گزارش عملکرد سه ماهه هزینه و درآمد شهرداری پایتخت را در صحن علنی تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 14 March 2021

 

سید حسن رسولی روز یکشنبه در دویست و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارشی از هزینه کرد سه ماهه آذر، دی و بهمن شهرداری تهران پرداخت و افزود: حسب ماده ۷۹ قانون شهرداری گزارش سه ماهه عملکرد درآمد و هزینه شهرداری تهران به عنوان خزانه دار شورای شهر مربوط به ماه های آذر، دی و بهمن را تقدیم اعضای شورای شهر، مردم و رسانه ها می کنم.

وی یادآورشد: بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ بودجه مصوب در برش عملکرد ۱۱ ماهه اخیر شهرداری باید در سقف ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان کسب درآمد می کرد.

رسولی اظهار داشت: از این مبلغ در این مدت ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان کسب شده است. به عبارتی طی ۱۱ ماهه شهرداری ۶۵ درصد درآمدهای مصوب شورا را، شهرداری توانسته محقق کند و به میزان ۹ هزا رو ۷۵۰ میلیارد تومان کسری عملکرد درآمدی معادل ۳۵ درصد بودجه مصوب دارد.

نایب رئیس کمنیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این میزان درآمد ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان، ۳۰ درصد درآمد پایدار و ۷۰ درصد ناپایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه ای طی این ۱۱ ماه، شهرداری تهران اجازه داشته است که حداکثر تا سقف ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کرده و در دفاتر ثبت کند.

رسولی ادامه داد: طی این ۱۱ ماه ۱۷ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان ثبت هزینه شده که به میزان ۷۰ درصد است.

رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این مقدار ۹۳ درصد به صورت نقد و فقط هفت درصد آن به صورت غیر نقدی است یعنی ۱۳ درصد عدم تحقق بودجه غیر نقد در بخش هزینه ای رخ داده است.

وی اضافه کرد: حساب صرف درآمدی را اگر بخواهم بگویم طی ۳ ماهه آذر، دی و بهمن، شهرداری باید هفت هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد و در این مدت ۵ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد کسب درآمد کرده است.

رسولی عملکرد تفکیکی سه ماهه گذشته شهرداری تهران را تشریح و اعلام کرد: در آذرماه یک هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد، دی ماه یک هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد و در بهمن یک هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد کسب درآمد شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: از کل درآمدهای سه ماهه ۲۷ درصد پایدار و ۷۳ درصد ناپایدار بوده است.

وی افزود: در آذرماه ۲۳ درصد پایدار یعنی کمترین پایداری درآمد را در این ماه داشتیم، در دی ماه ۲۴ درصد پایدار، از کل درآمد بهمن ماه ۳۵ درصد پایدار و باقی ناپایدار بوده است.

رسولی یادآورشد: در بخش هزینه ای این سه ماهه، ۶ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان شهرداری حق داشته که هزینه کند از این میزان ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان هزینه های صورت گرفته معادل ۶۸ درصد در دفاتر ثبت کرده است.

رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۴۸ درصد در آذر که از این میزان ۸۳ درصد به صورت نقدی بوده، در دی ماه ۸۰ درصد و در بهمن ۷۵ درصد و در نهایت در بهمن ماه فقط هشت درصد هزینه غیر نقد ثبت کرده اند.

وی اظهارداشت: به صورت مقایسه ای در سال گذشته در چنین موقعی، از ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه مصوب ۱۱ ماهه به لحاظ درآمدی، ۱۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان تامین درآمد کرده، معادل ۶۸ درصد که امسال این رقم با سه درصد کاهش به ۶۵ درصد رسیده است.

رسولی خاطرنشان کرد: در مورد ثبت هزینه ها و انضباط مالی، سال گذشته ۸۳ درصد بوده که این رقم امسال به ۷۰ درصد رسیده که نشان دهنده عقب گرد دوستان است.

وی ادامه داد: بودجه مصوب ۱۱ ماهه امسال، ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان محقق شده که در سال ۹۹ بودجه در همین ۱۱ ماه، ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بوده که ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان آن معادل ۶۵ درصد کسب شده و بنا بر این شاخص درآمد کسب شده ۹۹ به ۹۸ با سه درصد کاهش از ۶۸ به ۶۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از کل درآمد ۱۱ ماهه ۳۰ درصد پایدار و ۷۰ درصد ناپایدار است در حالی که از کل درآمد ۱۱ ماه وصولی، ۴۱ درصد پایدار و باقی ناپایدار است؛ فقط طی این ۱۱ ماهه در شاخص تحقق درآمدهای پایدار ما با افت مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بودجه مصوب ۱۱ ماهه سال ۹۸، ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بود که ۱۴ هزار و۹۹۰ میلیارد تومان آن محقق شده است در حالی که امسال، بودجه در همین ۱۱ ماه، ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بود که ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان آن کسب شده بنابراین شاخص کسب درآمد ۱۱ ماهه ۹۹ به ۹۸ با سه درصد کاهش بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار