معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی حداقل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شده است.
کد خبر: ۹۴۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 14 March 2021

حیدر صادقی افزود: تاسیسات گردشگری زیر مجموعه این اداره کل شامل هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن گردشگری در یک سال گذشته بطور مستقیم در هر ماه متحمل  ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت شدند که این آمار جدا از خسارت های وارد شده به سایر بخش های منتفع از گردشگری مانند واحدهای صنفی و فروشگاه ها، مجموعه های تفریحی، موسسه های آموزشی و حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری از سال گذشته بدلیل مسائلی مانند شرایط بین المللی، تحریم های ظالمانه، محدودیت های صدور روادید و برخی اتفاق های داخلی با کاهش تعداد گردشگر مواجه شد، اظهار داشت: شیوع این ویروس از اسفند سال گذشته این وضعیت را بدتر کرد.

صادقی با اشاره به اینکه شغل ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالان بخش گردشگری استان در این مدت در معرض خطر قرار گرفت، تصریح کرد: در برخی موارد راهنمایان تورها بطور صد در صد شغل خود را از دست دادند و اگر بخش گردشگری بازیابی نشود تعداد زیادی از فعالان این حوزه شغل خود را بطور کامل از دست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تعداد گردشگران در استان اصفهان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت و ضریب اِشغال هتل ها و اماکن اقامتی به میانگین ۱۰ درصد رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه حجم خسارت های دوران کرونا بر بخش گردشگری بسیار بالاست، گفت: این حجم از خسارت ها آنقدر زیاد است که حمایت های دولت توانست این صنعت را از آسیب بیشتر محافظت کند.

صادقی از جمله حمایت های دولتی از بخش گردشگری در دوران کرونا را اعطای تسهیلات در ۲ مرحله و همچنین امهال تسهیلات بانکی، مالیات، قبوض و حق بیمه در قالب مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا خواند و اضافه کرد: تعداد زیادی از فعالان بخش گردشگری اصفهان مشمول این حمایت ها شدند اما این بسته های حمایتی بیشتر جنبه مُسکِن داشت.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در چند سال اخیر در استان اصفهان توسعه خوبی یافت، اظهار داشت: اکنون در دور افتاده ترین روستاهای استان دارای واحدهای بومگردی هستیم و متصدیان آنها آموزش های لازم را برای جذب گردشگر و ارایه خدمات دیدند.

وی ادامه داد: بخش گردشگری اصفهان، ظرفیت زیادی برای توسعه دارد بطوریکه در دوران کرونا شاهد افتتاح و بهره برداری بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در این بخش بودیم و پیش بینی اشتغال در آن در ۹ ماه نخست امسال محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار