ضرورت استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های‌ اولویت‌دار رشت از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در جلسه شورای شهر رشت بود.
کد خبر: ۹۴۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 14 March 2021

 

ضرورت پیگیری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران در شهر رشت از جمله مهم‌ترین مطرح شده در صد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه‌ در اجرای‌ پروژه‌های اولویت‌دار شهر رشت اظهار داشت: شورای پنجم و فرمانده سپاه قدس گیلان تلاش زیادی برای حضور قرارگاه خاتم در رشت کردند و خوشبختانه توافق‌نامه شکل گرفت.

احمد رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: حضور قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه‌ در شهر رشت اتفاق بزرگی بوده و کسی مخالفِ آن نیست اما معتقدم از ظرفیت این قرارگاه باید در پروژه‌ای استفاده شود که دیگران توانایی اجرای آن را نداشته باشند؛ پروژه‌ای که در شأن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) باشد.

وی کیفیت و سرعت اجرای کار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: کیفیت کار بسیار اهمیت دارد اما انتظار داریم که این قرارگاه روی قیمت کار هم با ما مدارا کند؛ مشکلی که وجود دارد در حوزه زیرگذر مصلی، شهرداری و رودخانه‌های شهر رشت است و باید از ظرفیت قرارگاه در این پروژه‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده در کمیسیون عمران در حوزه تقاطع میدان ولیعصر(عج) شهر رشت، قرار شد در این محدوده که یکی از گلوگاه‌های پُرترافیک شهر محسوب می‌شود هم زیرگذر و روگذر داشته باشیم و از همراهی دستگاه نظارتی نیز در این زمینه تشکر می‌کنم.

امیرحسین علوی راجع به مباحث مطرح شده در فضای مجازی پیرامون افزایش قیمت‌های ارزش‌های منطقه‌ای و انتشار فیلم صحن شورا اظهار داشت: در جلسه دیروز کمیسیون عمران نیز معاون شهرسازی و شهرداری پیرامون قضیه مذکور توضیحاتی ارائه دادند و از روابط عمومی شورا و شهرداری انتظار می‌رود که به مباحث منتشر شده پاسخ مناسبی دهند.

وی تصریح کرد: از سال 92 به‌غیر از سال گذشته، 20 بلوک شهری قیمت آن متناسب‌سازی شد و ما افزایشی روی قیمت منطقه‌ای نداشتیم و اینکه تیتر زده می‌شود که شورا علیه شهر و شهروندان قیام کرده کذب محض است و شهرداری و روابط عمومی شورا می‌بایست به این قضایا پاسخ مناسب دهند.

علوی با بیان اینکه 40 درصد افزایش در ارزش قیمت منطقه‌ای خیابان‌های اصلی شهر رشت با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا بوده است ابراز داشت: این عدد برای خیابان‌های فرعی حدود 25 درصد است اما اینکه کل خیابان‌های شهر و مناطق ضعیف دچار چنین افزایشی شدند کذب محض است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت قیمت‌گذاری‌های مذکور را به‌طور کاملاً میانگین دانست و افزود: 180 مترمربع مختص مناطق ضعیف نشین شهر نیز معافیت عوارضی دارد و این اتفاقی بود که شورای اسلامی شهر رشت امسال رقم زد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در رابطه با واحدهای نسقی نیز شهرداری و سازمان نظام مهندسی تعرفه خود را تغییر داده تا بتواند اشخاص را ترغیب کند جهت اینکه برای ساخت و سازها حتماً پروانه ساخت بگیرند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: یک سال از ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به شهر رشت می‌گذرد و بنده به شهردار تذکر کتبی دادم که بحث قرارگاه پیگیری شود؛ فرمانده این قرارگاه شخصاً به شهر رشت آمد و با ایشان قراردادهایی داشتیم و ایشان نیز قول داد که یک پروژه را به‌طور رایگان اجرایی کند.

اسماعیل حاجی‌پور گفت: باید از ظرفیت مذکور در شهر رشت به نفع احسن استفاده کنیم و شهرداری هم در حال تلاش است لذا لایحه‌اش آمده و با مصوب کردن آن، قرارگاه خاتم ظرف 10 روز آینده اقدام به تجهیز کارگاه کرده و کار را آغاز می‌کند از طرفی پروژه رودخانه‌های شهر رشت یک پروژه ملی است و نمی‌توان به تنهایی این معضل را برطرف کرد‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار