همانگونه که مشخص شده آمار بیانگر استقبال کارمندان از کرسی شورای شهر است.
کد خبر: ۹۴۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 15 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر از 20 اسفندماه آغاز و تا 26 این ماه ادامه دارد به عبارتی تنها دو روز دیگر باقی مانده تا ثبت‌نام تمام شود. در کلانشهر شیراز نیز علاقه‌مندان به کرسی شورای شهر برای ششمین دوره ثبت‌نام خود را انجام داده و می‌دهند.

امسال به دلیل شرایط ویژه‌ای که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرده در 8 کلانشهر از جمله شیراز ثبت‌نام به صورت الکترونیکی نیز برگزار می‌شود تا افراد بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند در این امر مهم شرکت کنند. هر چند ثبت‌نام حضوری نیز همچنان در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

براساس اعلام فرمانداری شیراز از آغاز ثبت‌نام تا پایان روز پنجم 239 نفر نام خود را ثبت کردند در حالی که پیش‌بینی‌ فرماندار شیراز بر ثبت‌نام 1200 نفر بود که به نظر می‌رسد فاصله واقعیت موجود تا پیش‌بینی‌ها زیاد باشد هر چند هنوز برای قضاوت زود است.

از تعداد 239 نفر ثبت‌نام شده نهایی برای شورای ششم شیراز 115 نفر به صورت حضوری و مابقی از روش‌های غیرحضوری و مجازی استفاده کرده‌اند که از این تعداد نیز 15 نفر از طریق دفاتر پیش‌خوان، 55 نفر از طریق موبایلی و 54 نفر از طریق نسخه دسکتاپ اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

تعداد ثبت‌نام شدگان در کلانشهر شیراز نشان می‌دهد که تا پایان روز پنجم 211 نفر مرد و 28 نفر زن برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که جوان‌ترین آنها 25 سال و مسن‌ترین آنها 66 سال دارد.

 

بر این اساس 16 نفر دارای تحصیلات دکترا، 95 مدرک فوق لیسانس، 115 دارای مدرک لیسانس، 9 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و 4 نفر حوزوی هستند همچنین در روز پنجم یک نفر پزشک و یک نفر نظامی نیز به لیست ثبت‌نام شدگان اضافه شد.

به این ترتیب 15 نفر استاد دانشگاه، 7 نفر وکیل یا قاضی، 65 نفر کارمند، 18 نفر فرهنگی، 5 نفر روحانی، 20 نفر بازنشسته، 58 نفر دارای شغل آزاد، 9 نفر بیکار، 38 نفر دارای سایر شغل‌ها و 2 نفر نیز کشاورز هستند.

همانگونه که مشخص شده آمار بیانگر استقبال کارمندان از کرسی شورای شهر است.

انتخابات شوراها در چهار شهر شیراز با معرفی 13 نفر، شهر جدید صدرا 7 نفر، داریون 5 نفر و خان زنیان نیز 5 نفر منتخب در 130 روستای شهرستان شیراز برگزار می‌شود.

بر این اساس تعداد ثبت‌نام شدگان در این چهار شهر نیز به ترتیب زیر است: شیراز 203 نفر، صدرا 23 نفر، خانه زنیان 11 نفر و داریان نیز 2 نفر.

تاکنون از میان چهره‌های شناخته شده تعدادی از اعضای شورای چهارم برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند. طبق سنت مرسوم باید دید که در 2 روز پایانی کدام یک از چهره‌های برجسته شهر برای تصدی کرسی شورای شهر به فرمانداری مراجعه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار