استاندار مرکزی گفت: اعضای ستاد خدمات سفر استان و شهرستان ها نووز امسال باید همانند سالهای گذشته برنامه ریزی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 15 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: عده‌ای بنا به دلایلی و یا به‌صورت اضطراری در ایام نوروز سفر می‌کنند و این جلسه بر همین اساس تشکیل‌شده است، ما باید وظایف خودمان را انجام بدهیم کما اینکه نیروی انتظامی، راهداری و سایر دستگاه‌ها همچون سالیان گذشته خدمت‌رسانی خواهند کرد.
مصطفی مرزبان هم با اشاره به آمادگی برای نوروز ۱۴۰۰و معرفی ۲۰۰ جاذبه گردشگری و محصولات صنایع دستی استان از طریق فضای مجازی در نوروز ۱۴۰۰ گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضوابط و مقررات لازم در ایام نوروز را به اداره کل ابلاغ کرده است و مهمترین ضوابط رعایت پروتکل های بهداشتی است که در اماکن و تاسیسات گردشگری و برای فعالان گردشگری لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به خسارت ۲۷۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات و صنعت گردشگری استان مرکزی، افزود: تاکنون به منظور پرداخت تسهیلات گردشگری به آسیب دیدگان ۱۶۵ فقره پرونده در بانک ها تشکیل شده است و مبلغ ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مرزبان یادآورشد: در استان مرکزی ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان، ۵۲ خانه مسافر و ۲۳ مجتمع گردشگری فعال وجود دارد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تبلیغی برای سفر نخواهیم داشت ولی برنامه ریزی و آمادگی لازم پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی به لحاظ شیوع کرونا ممنوع است، اما امکان سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید مجاز است، گفت: امکان اقامت در مدارس و کمپ های گردشگری نیز در نوروز وجود ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: برنامه های فرهنگی و اجرایی ویژه نوروز بر فضای مجازی متمرکز است به طوری که ۲۰۰ جاذبه گردشگری استان از طریق فضای مجازی معرفی می شود، همچنین برگزاری مسابقه عکس و فیلم از پخت غذاهای محلی نیز در نظر است و ۳۰ هزار اقلام تبلیغاتی در قالب نقشه و کتابچه راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی نیز تهیه و‌ چاپ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار