بدنبال انتشار این خبر ،شش نفر از اعضای شورای شهر ایلام به جای تنویر واقناع افکار عمومی ،روشنگری و ارایه پاسخ های مستدل ومستند در خصوص مسائل مطروحه ،با نعل وارونه زدن وفرار به جلو ،به حربه های نخ نمای شکایت از رسانه تمسک جسته وسعی دارند با فرار رو به جلو به نوعی جای شاکی و متهم را عوض نمایند .
کد خبر: ۹۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 15 March 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::چند روز پیش رسانه تابناک ایلام با استناد به اطلاعاتی موثق،در مطلبی تحت عنوان " بمب خبری " به موضوع احضار برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام به پای میز محاکمه خبر داد ،خبری که با واکنش گسترده ای در فضای مجازی ورسانه ای استان وحتی کشور مواجهه شد.

بدنبال انتشار این خبر ،شش نفر از اعضای شورای شهر ایلام به جای تنویر واقناع افکار عمومی ،روشنگری و ارایه پاسخ های مستدل ومستند در خصوص مسائل مطروحه ،با نعل وارونه زدن وفرار به جلو ،به حربه های نخ نمای شکایت از رسانه تمسک جسته وسعی دارند به نوعی جای شاکی و متهم را عوض نمایند .

فرار به جلو وجابجا نمودن از این منظر که گویا  اعضای شورای اسلامی فراموش کرده اند با رای این مردم به شورا راه یافته ونه تنها باید در قبال رفتار وعملکرد خود به رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی پاسخگو باشند ،بلکه در پایان دوره اشان یکایک شهروندان و موکلان خود را در جریان رفتار وعملکرد خود قرار داده و به شبهات مطروحه در حوزه های گوناگون با شفافیت پاسخ دهند .

همانگونه که مخاطبین ومسئولین عزیز به کم وکیف این گزاره واقف هستند ،در دنیای کنونی کار رسانه از خبررسانی محض در خصوص وقوع اتفاقات ورویدادها عبور کرده ،ورسانه ها در کنار خبررسانی وتحلیل مسائل روز ،در مواجهه با مسائل مبتلا به جامعه، نقش دیده بان و به تعبیری چشمان ناظر را ایفاء می کنند.

 چشمان همیشه بیدار وهوشیاری که در دنیای سراسر آشوب ،آشفته و مستعد بروز رفتارهای منفعت طلبانه،سودجویانه و مفسده انگیز ،تا با قرار دادن مدیران سیستم های سیاسی واقتصادی در اتاق های شیشه ای، عرصه را بر افرادی که با سوء استفاده از موقعیت ها ،صید شاهی ماهی رادر  آب های گل آلود !!دنبال می کنند -تنگ نمایند.

طبیعی است در چنین شرایطی رسانه هایی که بر اساس رسالت واقعی خود ،مطالبه گری نموده  و شفافیت را از مسئولین طلب می کنند ،باید هزینه هایی را نیز متحمل شوند ،هزینه هایی از جنس شکایت ،کشانیدن آنان به راهرو دادگاهها و گاها نیز جریمه و ....که صدالبته  رسانه های منصف ومطالبه گر  در قبال احقاق حقوق مردم ،تلخی چنین هزینه هایی را به جان خواهند خرید .

به یقین  مدیریت این رسانه مردمی ،به دلیل در اختیار داشتن مستندات وادله کافی برای دفاع از اتهام وارده از سوی شوراییان به درستی توان دفاع از خود را داشته و می داند چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشد ،اما این شوراییان هستند که در روزهای آینده باید در خصوص تمامی شبهات مطروحه از سوی شهروندان ،رسانه ها و دستگاههای نظارتی، پاسخی مستدل و محکمه پسند ارایه نمایند.

هرچند با وجود قضات جوان و مدافع حقوق مردم ،امید داریم که حق به حق دار خواهد رسید ،اما قبل ازحضور در دادگاه ،اعضای شکایت کننده شورای محترم اسلامی شهر ایلام باید در خصوص شکایت خود از این رسانه دائر بر نشر اکاذیب ،تشویش اذهان عمومی واهانت وافترا به این سوالات پاسخ دهند تا قبل از دادگاه ،مردم به قضاوت بنشینند.

اول اینکه مرجعی مستقل وامین در خصوص ادعای تابناک دائر بر تشکیل پرونده در دادسرای عمومی وانقلاب ایلام تحقیق نماید ،چنانچه پرونده ای با همان مضامین مطروحه در مطلب تابناک برای اعضای شورای شهر از سوی یکی از دستگاههای نظارتی تشکیل نشده و اکنون پرونده در مرحله رسیدگی در دادسرا قرار نداشت ،یقینا این رسانه از شهامت لازم برای عذرخواهی از اعضای شورای شهر برخوردار بوده و از همین تریبون به قول خود عمل خواهد کرد .

دوم اینکه اعضای شورای شهر شاید اینگونه تصور کنند که با کشانیدن رسانه به دادگاه و  پاک کردن صورت مساله موضوع را به حاشیه خواهند برد ،اما اعضای شورای شهر ایلام بیش از هر کس دیگری به جریان اتفاق افتاده اشراف واطلاع دارند و حداقل این موضوع را تایید خواهند کرد که در هفته جاری از مرجع قضایی احضاریه دریافت کرده اند و احضاریه ارسالی نیز در چه راستایی بوده است !؟

از اینرو اعضای شورای شهر بهتر از هر کس دیگری می دانند که اتهام نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی با وجود مستندات  موجود ،موضوعیت نداشته وبزودی با روبرو شدن با واقعیت ها و مستندات ،در خواهند یافت که ادعای آنها هیچ شباهتی با مصداق نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی ندارد و قص علی هذه ....

بدیهی است که قضات محترم بعنوان وجدان های بیدار جامعه بیش از هرکسی در جریان ماوقع قرار داشته و از کم وکیف مسائل مطرح شده در خصوص مطلب تابناک و ادعای شورای شهر ،سیکل قضایی وروند پرونده اطلاعات کافی در اختیار دارند . قطعا آنان مفهوم حقوقی این بند  را بیش از افراد عادی درک خواهند کرد و تسامح وتساهل را بهتراز دیگران تفسیر وتحلیل خواهندکرد . اندکی صبر سحر نزدیک است ....

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
آدم عاقلی که چهارسال پیش برای انتخابات شوراها آرای مردمان تنگدست را بین 30 هزار تا 80 هزار میخرید و آخر سر برنده شد و گفت اقوام و ایلم هیچ منتی بر سرم ندارن با پول برنده شدم بنظر شما چه برنامه ای داره؟
1. خدمت به خلق ا... در راه رضای خدا.
2.خدمت به شهرش در راه پیشرفت شهرش.
3.خدمت به حساب بانکیش که موقع انتخابات خالی شده.
4. این آدم اصلا عاقل نبوده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار