رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان مجموع تعداد افرادی که برای انتخابات شورای شهر در استان کرمان ثبت نام کرده اند را دو هزار و ۴۶ نفر ذکر کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 18 March 2021

 

محمد صادق بصیری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: تمام تلاشمان برای صیانت از آرای مردم به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت کشور است، افزود: انتخابات سالم و امن زمینه ساز مشارکت گسترده مردم می‌شود و ۶ کمیته اجرایی برای این منظور تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر در تاریخ ۲۶ اسفند ادامه داد: مجموع داوطلبان ثبت نامی برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان کرمان ۲ هزار و ۴۶ نفر است. در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان ۲ هزار و ۲۱۶ نفر داوطلب شده بودند.

بصیری از کاهش ۸ درصدی آمار ثبت‌نامی‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان نسبت به دوره پنجم خبر داد و افزود: ۴۴۰ کرسی اصلی برای ۸۴ شهرداری در ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان تعیین شده که رشد ۱۷ درصدی نسبت به دوره قبلی دارد.

وی گفت: ۱۳ درصد داوطلبان خانم‌ها و ۸۷ درصد آقایان بوده و ۶۶ درصد داوطلبان این دوره دارای شغل دولتی و ۳۴ درصد دارای شغل آزاد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص تحصیلات داوطلبان هم گفت: از این افراد ۸۷ درصد لیسانس به بالا و ۱۳ درصد زیر لیسانس هستند.

وی بیان کرد: ۷۳ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان با حضور در محل فرمانداری و ۲۷ درصد به صورت غیرحضوری و از طریق پیشخوان‌های دولت، اپلیکیشن‌های موبایل و غیره ثبت‌نام کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار