شهردار امیریه مطرح کرد:
شهردار امیریه ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده و فرماندار دامغان در حل مشکلات این شهر که سالیان متعدد بلاتکلیف بود، گفت: احداث مخزن ذخیره آب، افزایش ۳۰ هکتاری محدوده شهری و تشکیل جلسات شهرستانی مبارزه با سالک در امیریه از مشکلاتی بود که با تدابیر فرماندار دامغان مرتفع شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 19 March 2021

زحم های کُهنه شهر امیریه التیام یافت/ کلینیک تخصصی پسته احداث می‌شود/ کلنگ‌زنی بزرگترین هتل سنتی شهرستان دامغان در امیریه

 

به گزارش تابناک سمنان محمد عوض آبادیان شهردار امیریه در نشست خبری که عصر پنجشنبه ۲۸ اسفندماه برگزار شد با اشاره به مصوب شدن ۱۰۰ درصدی پیشنهادات شهرداری به شورای شهر گفت: بودجه شهرداری امیریه در سال ۹۹ و هفتمین سال متوالی، ۱۹۰ درصد تحقق پیدا کرد.

وی ضمن بیان اینکه حدود ۷۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری محقق شده است، یادآور شد: بالاترین سرانه شهروندی استان سمنان به ازای هر نفر حدود ۲۰ میلیون ریال متعلق به شهر امیریه است.

عوض آبادیان تصریح کرد: شهرداری امیریه سه سال به عنوان شهرداری برتر استان انتخاب شد. 

 وی اظهار کرد: شهرداری امیریه از پیشگامان شهرداری ها در سطح کشور بود که همزمان با شیوع کرونا به مستاجرین واحدهای تجاری و خدماتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف داد.

شهردار امیریه با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا تدفین اموات کرونایی با تخفیفات ویژه و بعضا رایگان بوده است، اضافه کرد: تجاری سازی بیهوده و خارج از ظرفیت و پتانسیل شهر صورت نمی پذیرد.

وی به اختصاص یک میلیارد ریال بودجه ۱۴۰۰ شهرداری جهت مبارزه با سالک اشاره کرد و ادامه داد: در سالیان گذشته هیچ مجوزی جهت قطع اشجار صادر نشده است.

عوض آبادیان بازآفرینی بافت‌های فرسوده را از اهداف شهرداری امیریه برشمرد و بیان کرد: به منظور بازسازی قلعه تاریخی و باستانی امیریه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار امیریه گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۷ هزار متر مربع از معابر شهری آسفالت شد و مقرر شده است در سال آینده تا قبل از شهریور ماه 20 هزار متر مربع از معابر شهری آسفالت شود.

عوض آبادیان ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده و فرماندار دامغان در حل مشکلات این شهر که سالیان متعدد بلاتکلیف بود افزود: احداث مخزن ذخیره آب، افزایش 30 هکتاری محدوده شهری و تشکیل جلسات شهرستانی مبارزه با سالک در امیریه از جمله مشکلاتی بود که با تدابیر فرماندار دامغان مرتفع گردید.

وی به تسویه حساب کلیه حقوق و مزایای کارمندان، پیمانکاران و کارگران شهرداری اشاره داشت و یادآور شد: با هماهنگی بخشداری امیرآباد تجمیع و ساماندهی زباله های ۱۰ روستای اطراف توسط شهرداری صورت گرفت که نقش بزرگی در مقابله با سالک داشت.

شهردار امیریه اظهار کرد: صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال قبل حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

عوض آبادیان اضافه کرد: پمپ بنزین و مجتمع خدماتی رفاهی شهرداری برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است و در سال آینده تصمیم داریم کلینیک تخصصی پسته در جنب این مجتمع احداث شود.

وی شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد هر سه ماه یک بار به شهروندان را از حقوق شهروندی و اصول اولیه شهرداری‌ها خواند و گفت: توزیع عادلانه آگهی‌ها و رپرتاژ‌ها بین جراید مکتوب همواره مورد نظر شهرداری بوده است.

شهردار امیریه ضمن بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، ۵۰ میلیارد ریال است تصریح کرد: بزرگترین هتل سنتی شهرستان با اشتغالزایی ۸۰ نفر در سال آینده کلنگ زنی می شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایلنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار