امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه سال ۹۹ علی رغم تلخ کامی‌هایی که داشت دارای نقاط عطف بزرگی نیز بود، گفت: یکی از این نقاط عطف مهم، تحقق کمک‌های مومنانه برای ایام کرونا بود.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 19 March 2021

 

کمک‌های مومنانه مردم در کرونا نقطه عطف سال ۹۹ بود

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۹۹ شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با بیان اینکه امسال دارای تلخ کامی‌های بسیاری بود که از جمله آن می‌توان به دشواری معیشت و اشتغال برای کسبه و مردم اشاره کرد، ابراز داشت: دشواری‌های زیاد از بابت سه عامل کرونا، کم تدبیری برخی مسئولان و تحریم‌ها بر کشورمان روا شد.

وی با بیان اینکه عوامل مذکور اقتصاد و فرهنگ و اجتماع ما را در محاصره قرار داده و مشکلات زیادی را برای مردم و نظام پدید آورد، افزود: در کنار تمام این دشواری‌ها باید گفت سال ۹۹ دارای نقاط عطف بسیاری بود که یکی از آن‌ها کمک‌های مومنانه و مواسات مردمی بود که توانست امید افزایی را به جامعه تزریق کند.

ساخت واکسن کرونا در کشور

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همیت و همراهی مثال‌زدنی مردم در زمینه مواسات و کمک‌های مومنانه که تدبیر و پیشنهاد آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد، توانست به ایجاد قرارگاه‌های مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها با حضور گروه‌های جهادی و جوانان و بسیجیان و مسئولان و… بینجامد که در آن صحنه‌های بی‌بدیلی از یاری رسانی، فداکاری و خدمت رسانی به خلق شد.

امینی با بیان اینکه تلاش برای شکوفایی صنعت و فناوری به خصوص در زمینه دست‌یابی به واکسن از دیگر برکاتی بود که در کنار تمام سختی‌های سال ۹۹، به دست آمد، بیان داشت: ایران امروز در زمره معدود کشورهایی است که واکسن کرونا را ساخته و بر نمونه‌های انسانی آزمایش موفق داشته است.

وی با بیان اینکه حذف مخارج اضافی در عزا و عروسی‌ها و محافل که سنتی نادرست را پایه گذاری کرده بود و اختصاص آن به خیریه از دیگر صحنه‌های خوب سال ۹۹ بود، تاکید کرد: افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در کنار تقویت صنعت دفاعی کشور و… از جمله دیگر برکات و اقدامات خوب سال ۹۹ محسوب می‌شود.

توصیه درباره انتخابات

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان امروز به گونه‌ای اقدام می‌کنند که گویا در تمام دوران انقلاب اسلامی هیچ پیشرفت و خدمات و رونقی صورت نگرفته است، ابراز کرد: ریش سپیدانی که دوران قبل از انقلاب را به یاد دارند برای جوانان تعریف کنند که شرایط آن روزگار ما با امروز چه تفاوت‌هایی داشته است تا فریب دشمنان را نخوریم.

امینی به انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: رقابت سالم و دوری از مسائل نادرست توصیه ما به نامزدهایی است که اگر می‌دانند افرادی از آنها اصلح‌تر هستند باید به نفعشان کنار بروند و همچنین توصیه ما به مردم نیز این است که انتخاب اصلح را بدون نشست‌های خانوادگی، محله‌ای، آشنایی و تنها بر حسب شایسته سالاری و علم و تجربه مد نظر قرار دهند تا افراد صالحی به شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان شاهرود راه یابند.

وی تاکید کرد: از مسئولان نیز می‌خواهیم تا نظارت بهتری را بر نحوه برگزاری انتخابات داشته باشند.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار