معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ۱۴ هزار بسیجی در قالب چهار هزار گروه جهادی در دومین مرحله از طرح شهید سلیمانی برای خدمت به مردم خوزستان در مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 21 March 2021

سرهنگ پاسدارعبدالرضا حاجتی با اشاره به آخرین فعالیت‌های گروه‌های جهادی در طرح شهید سلیمانی در خوزستان بیاتن کرد: پس از ابلاغ مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، مانور دیگری در سراسر استان آغاز شده که تیم‌های جهادی بر اساس مدل و برنامه‌های جدید سازماندهی شده تا بتوانیم نقاط هدف را بهتر ساماندهی کنیم.

وی افزود: در سه روز گذشته به همراه مسوول بسیج جامعه پزشکی و بارزسی سپاه خوزستان آخرین وضعیت نقاط هدف بررسی شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد تیم‌های سازماندهی شده، رهگیری و ۵۰ درصد دیگر نیز تیم‌های حمایتی و نظارتی هستند ادامه داد: تعدادی از گروه‌های جهادی در کنار مجموعه بهداشت و درمان خدمت می‌کنند و تعدادی نیز در قالب تیم‌های نظارتی فعال هستند.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: همچنین گروه‌های جهادی در برخی از شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران در کنترل ورودی و خروجی شهرها در کنار پلیس راه خدمت می‌کنند.

وی همچنین به تشکیل ۲۸ قرارگاه مرکزی و ۴۲۶ قرارگاه فرعی در سطح شهرستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود:علاوه بر قرارگاه‌های مرکزی، بیش از یک هزار و ۵۵۱ قرارگاه محله محور با همکاری مجموعه بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا در سطح محلات و مساجد خوزستان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در اهواز نیز ۲ نقاهتگاه بزرگ یکی در اختیار مناطق نفتخیز جنوب و دیگری از ظرفیت بنیاد شهید و ۲۱ نقاهتگاه دیگر نیز در سطح شهرهای خوزستان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بسیج اقشار، جامعه پزشکی، دانشجویی، اصناف، مهندسان صنعت، بسیج کارمندی، عشایری و فرهنگیان هر یک در سیستم‌های خود ماموریت‌هایی را عهده‌دار شده و پای کار هستند.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: هم اکنون گروه‌های جهادی با مراجعه به منازل و غربالگری خانواده‌ها، مبتلایان به کرونا را شناسایی و در صورت مثبت بودن تست آنها، قرنطینه مبتلایان انجام، و همچنین کمک مومنانه برای آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون به همت تلاش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسوول در خوزستان، میزان تست‌گیری افزایش و سرعت شناسایی مبتلایان به کرونا نیز بالاتر رفته و امید است روند ابتلا سیر نزولی را طی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان افزود: در شرایط سخت کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مومنانه دستگاه‌های استان تا اندازه زیادی مشکلات مردم را کاهش داده و امید می‌رود بتوانیم در ادامه این مسیر نیز خدمات شایسته‌ای را به مردم استان ارایه دهیم.

وی ادامه داد: سرکشی به خانواده شهدا، بیماران و محرومان استان، تامین امنیت مناطق با استفاده از گشت رضویون و مالک از دیگر خدماتی است که در این روزها توسط گروه‌های بسیج در خوزستان انجام می‌شود.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از پارسال با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در سراسر کشور از جمله استان خوزستان آغاز شد.

مرحله نخست طرح شهید سلیمانی از ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳۰ اسفند ادامه داشت.مرحله دوم این طرح از ابتدای سال جدید آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار