مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از کاهش ٨٠ درصدی بازدید از اماکن تاریخی استان نسبت به پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 22 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: براساس آمار ثبت شده در خصوص بازدیدکنندگان آثار تاریخی و گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی فارس، شاهد کاهش ۸۰ درصدی تعداد بازدید‌های انجام شده طی روز‌های ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا روز اول فروردین ۱۴۰۰ بوده‌ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: از ٢٥ اسفند ٩٩ تا اول فروردین امسال حدود ٢٥ هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فارس بازدید کرده‌اند.

او افزود: در سال ٩٨ و در همین بازه زمانی بیش از ١٨٠ هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس بازدید کرده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین از افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان با هدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران خبر داد.

امیری بیان کرد: بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس سانس بندی شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند؛ البته برای عدم ایجاد مشکل در این باره، گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیط فعال هستند.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که ضریب اشغال هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در یکم فروردین ماه امسال در فارس به حدود ٣٥ درصد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس یادآور شد: امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری و مهمانپذیر‌های دولتی ممنوع است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان میراث فرهنگی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار