رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام خبر داد؛
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام از شناسایی و تایید اولین مورد ابتلای به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 24 March 2021

دکتر محمد افکار در گفت و گو با خبرنگار تابناک رضوی با اشاره به مراجعه سه نفر به مراکز درمانی با علائم مشکوک به کرونای انگلیسی که نمونه PCR آنان مثبت شده بود، اظهار کرد: با ارسال آزمایش NGS به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد متاسفانه نتیجه آزمایش یکی از آنان مثبت و اولین مورد ابتلای کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی و تایید شد‌.

وی با بیان اینکه بلافاصله فرد مبتلا توسط همکاران حوزه سلامت قرنطینه شد، تصریح کرد: برای جلوگیری از چرخه انتقال این ویروس جهش یافته آموزش‌های لازم به بیمار و خانواده آن ارائه شد که خوشبختانه در این خصوص آزمایش PCR سایر اطرافیان هم منفی بود.

وی با اشاره به خود اظهاری فرد مبتلا در مسافرت به یکی از شهرهای نارنجی و پرخطر و هم اتاق بودن با فرد علامت دار مشکوک به کرونای انگلیسی، تاکید کرد: به لحاظ خطرناک بودن و سرعت انتقال این ویروس از مردم عزیز استدعا داریم ضمن رعایت و جدی گرفتن همه شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از حضور در دور همی‌ها و هر گونه تجمع در مکان های عمومی بدون داشتن ماسک جداً خودداری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام پذیرش مهمان نوروزی از مناطق آلوده کشور را ‌جزء اصلی ترین مخاطرات صیانت سلامت خانواده ها برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن سال جدید از مردم عزیز می خواهیم از سفر به شهرها و مناطق آلوده کشور به خصوص شهرهای قرمز و نارنجی خودداری نمایند و پذیرای مهمانان از مناطق آلوده کشور به کرونای انگلیسی نباشند تا از سلامت خود و خانواده با مراقبت های بهداشتی بیشتر صیانت کنند.

محمد افکار بابیان اینکه همکاران ما در مراکز درمانی همه روزه به ویژه در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات سلامت به مردم هستند، متذکر شد: مراجعه سریع به نزدیک ترین مراکز درمانی با مشاهده علائمی همانند تب، گلو درد، خستگی، ضعف عضلانی، بدن درد، اسهال و استفراغ و... روند درمان را تسریع می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار