رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد؛
رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۲۰ نفر در دو مرز هوایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون مورد پایش سلامت قرار گرفتند و تعداد ۴۸۳ مورد تست سریع و ۳۸۴ تست پی سی آر انجام شده است و تعداد افراد مشکوک به مراکز تخصصی نیز ۴۸۱ نفر بوده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 24 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی با اظهار اینکه پایش سلامت مبادی ورودی از ۲۵ اسفند ماه در مرز دوغارون در پایانه مرزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است افزود: تاکنون ۹ هزار و ۷۲۰ نفر در دو مرز هوایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون مورد پایش سلامت قرار گرفتند و تعداد ۴۸۳ مورد تست سریع و ۳۸۴ تست پی سی آر انجام شده است و تعداد افراد مشکوک به مراکز تخصصی نیز ۴۸۱ نفر بوده است.

وی ضمن تاکید بر دغدغه مندی رییس جمعیت هلال احمر کشور در کنار بحث امداد و نجات یادآور شد: موضوع مبادی ورودی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مرز دوغارون از سالهای قبل موضوع آگاهی از خطرات مین را همکاران بنده با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ برای میهمانان از کشور دوست و همسایه جمهوری افغانستان در برنامه خودشان دارند و در طی این مدت ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار نفر مورد آموزش های آگاهی از خطرات مین و جلوگیری از معلولیت های ناشی از آلودگی سرزمین افغانستان به مین انجام شده است.
دکتر احمدی افزود: با شیوع ویروس کرونا با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ در مرکز تهران بین تمامی میهمانان ورودی از شهریور ماه سال گذشته تا این لحظه ۳۵۴ هزار ماسک و مایع ضدعفونی توزیع شده و همچنین در این راستا برای موضوعات مختلف در بحث توان بخشی با کمیته صلیب سرخ همکاری های لازم انجام شده است.
دکتر احمدی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی ۳۱ پایگاه بهاری انجام وظیفه می کنند خاطر نشان کرد: همینطور که ریاست محترم جمعیت هلال احمر و ریاست محترم راهبر فرمودند در حال حاضر با افزایش سفرهای نوروزی، تیم های عملیاتی ما که۲۵ تیم هستند در سراسر استان خراسان رضوی بعنوان قبله ی آمال شیعیان و عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حضور دارند که ارایه خدمت می کنند.
وی با اظهار اینکه هم اکنون شاهد افزایش ترددها هستیم تاکید کرد: طبیعتا این موضوع بار مسولیت دوستان ما برای انتقال مصدومین را افزایش داده است که انشاءالله با تدابیر جدی پیشگیرانه این موضوع را قابل حل کنیم.
دکتر احمدی عنوان کرد: در بحث آگاهی از خطرات مین هم در کنار امداد و نجات که از وظایف جدی است بحث توانبخشی و حمایت از معلولین و جانبازان بعنوان بزرگترین مرکز شرق کشور در مشهد مقدس در حال انجام است.
دکتر احمدی همچنین خطاب به رییس جمهور عنوان کرد: با توجه به دغدغه جنابعالی در خصوص حاشیه شهر خواهشمندم کمک ویژه ای را برای توسعه و تجهیز مرکز توانبخشی در مشهد مقدس داشته باشیم و با حمایت جنابعالی از جمعیت هلال احمر شهرمان و نیز تاکید جناب آقای همتی انشاءالله بتوانیم با توسعه و تجهیز این مرکز در ماه شعبان به جانبازان و معلولین کشور و نیز افغانستان خدمات ویژه ای را در این خصوص ارایه بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار