سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: حجم سفرها در سال جاری نسبت به سال‌ ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ 24 March 2021

حجت الله غلامی افزود: در سال جاری با وجود این محدودیت شاهد افزایش حدود ۵۱ درصد حجم سفرها در شبکه راه‌های استان هستیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد برای پذیرش مسافران با رعایت پروتکل‌های ابلاغی تحت عنوان سفرهای ایمن و هوشمند اقدامات لازم صورت گیرد.

سخنگی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان بیان کرد: اکنون هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در صورت اخذ گواهی ایمن مجاز به پذیرش مسافر هستند و همچنین با خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌ها و چادرها برخورد می‌شود.

غلامی با بیان اینکه برخی از اقامتگاه‌های بومگردی زیر ۱۰ درصد و برخی دیگر حدود ۵۰ درصد پذیرش مسافر داشتند، تصریح کرد: وضعیت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز کنترل شده است و اگر به همین صورت تا پایان تعطیلات پیش برود می‌توان اعلام کرد شیوع کرونا ناشی از سفرها را نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون جمع آوری بیش از ۲۰ مورد چادر در سطح شهر، برخورد و معرفی بیش از ۴۴ درصد خانه‌های استیجاری را به محاکم قضایی شاهد بودیم همچنین مدارس به صورت کامل تعطیل بوده  و پذیرش مسافر نداشته اند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان یادآور شد، متاسفانه سه شهرستان گلپایگان، خوانسار و لنجان با وضعیت بحرانی روبه رو شده و امیدواریم بقیه شهرستان‌ها در وضعیت آبی و زرد باقی بماند.

به گفته وی، اتحادیه هتل‌ها، تعزیرات حکرمتی و تیم بازرسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر هتل‌ها و مراکز اقامتی نظارت دارد و با متخلفان برخورد و گواهی ایمن آن‌ها ابطال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار