مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان ۱۳ کارگاه و در حوزه مستقل ۶۷ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۹ به بانک های عامل معرفی شده اند.
کد خبر: ۹۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 25 March 2021

به‌گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان ۱۳ کارگاه و در حوزه مستقل ۶۷ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۹ به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است چرا که صنعت دستی می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: در همین راستا طی یک‌سال گذشته برای فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند پرونده تشکیل و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شنبه زاده یادآور شد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند./م

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزشی مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار