رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز این شهرستان در صورت اسکان مسافران و گردشگران پلمب و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 25 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فریاد حدادیان اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا و دستور مقام قضایی، پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران در خانه مسافر‌های غیرمجاز ممنوع است.

وی اضافه کرد: مالکان خانه‌های مسافری غیرمجاز از پذیرش مهمان و مسافر خودداری کنند، چراکه در صورت اسکان مسافران و مهمانان با آن‌ها برخورد قانونی شده و واحد‌های اسکان آن‌ها پلمب خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان یادآور شد: واحد‌های متخلف تا انجام مراحل قضایی به صورت پلمپ شده باقی می‌ماند و از هرگونه فعالیت محروم خواهند بود لذا ضروری است که این واحد‌ها قوانین و مقررات ابلاغی را رعایت کنند.

حدادیان افزود: اسکان مهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان مریوان تنها در هتل‌ها و مهمان پذیر‌هایی که از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کرده اند مجاز است و غیر از آن‌ها اسکان در شهرستان مریوان ممنوع است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا هرگونه اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در قالب اسکان موقت، پرپا کردن چادر در پارک‌ها و فضا‌های سبز، اسکان در سالن‌های ورزشی، اسکان در خانه معلم‌ها و اسکان در کمپ‌های گردشگری ممنوع است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان با بیان اینکه سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ خانه مسافر غیرمجاز در این شهرستان فعالیت داشت، یادآور شد: تاکنون مجوز رسمی به هیچ خانه مسافری داده نشده است.




سایت نیلوفر‌های آبی آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان همچنین از آمادگی سایت نیلوفر‌های آبی در دریاچه زریبار این شهرستان برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

حدادیان اظهار داشت: سایت نیلوفر‌های آبی در دریاچه زریبار قرار دارد و یک سایت کاملا طبیعی بوده که در نوع خود کم‌نظیر است و جلوه‌ای زیبا در دریاچه ایجاد کرده و هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان و گردشگران برای بازدید از آن و سایر جاذبه‌های مریوان به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی به ظرفیت دریاچه آب شیرین زریار اشاره کرد و افزود: حاشیه دریاچه زریبار دارای قابلیت‌ها و جاذبه‌های فراوانی برای بازدید مسافران و گردشگران است که می‌توان به قایقرانی، پاراگلایدر، پرنده‌نگری و سایت نیلوفر‌های آبی اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار