امام جمعه موقت تبریز در خصوص موضوع برجام با تاکید بر اینکه فریب دشمن را نخورید، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اولا باید تمام تحریم‌ها رفع شود و سپس راستی‌آزمایی انجام دهیم و سپس به برجام برگردیم که قطعا این بهترین و درست‌ترین راه‌حل می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 26 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبدالهی، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: سالی که نکوست از بهارش پیداست زیرا تقارن نوروز با میلاد امام زمان (عج) را به فال نیک می‌گیریم چراکه این سال با میلاد ایشان شروع شده و با میلاد ایشان هم تمام خواهد شد. 

 

وی در خصوص موضوع برجام با تاکید بر اینکه فریب دشمن را نخورید، توضیح داد: طبق تاکید اکید رهبر معظم انقلاب اولا باید تمام تحریم‌ها رفع شود و سپس راستی‌آزمایی انجام دهیم و سپس به برجام برگردیم که قطعا این بهترین و درست‌ترین راه‌حل می‌باشد. 

 

خطیب موقت جمعه تبریز متذکر شد: دشمنان بدانند که با ترفند گذرا اعم از ترفند فشار بر مردم و فشار حداکثری هیچ غلطی نتوانستند بکنند زیرا این ترفند را اجرا کردند و همگان دیدند که فایده‌ای ندارد. 

 

اقتصاد را به رفع تحریم گره نزنیم

 

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌ها را از دست ندهیم چراکه طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حل مشکلات اقتصادی بیشتر دست خودمان است و اینکه همه چیز را به تحریم گره بزنیم درست نیست بلکه با یافتن راه کارها می‌توان آنها را رفع و رجوع کرد. 

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین، گفت: این روز بزرگ روز جمهوری اسلامی و و استقرار حکومت مستضعفان است و این نعمت را شکر می‌گوییم. 

 

وی در ادامه ابراز داشت: باید تمام قوا و نهادها و سازمان‌ها دست به دست دهند تا شعار سال در راستای کمک و حل مشکلات مردم انجام گیرد. 

 

خطیب موقت جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات حکیمانه نوروزی رهبر معظم انقلاب، گفت: با تاسی از این پیام‌ها می‌توان به گله ایشان از شعار سال گذشته اشاره کرد که ایشان فرمودند که درست است موفقیت‌هایی کسب شد ولی به صورت کامل شعار سال ۹۹ اجرا نشد از این‌رو امسال باید نواقصات برطرف شود. 

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی اعلام کردند از این‌رو مسوولان باید مانع‌زدایی کنند و اگر وارداتی که به تولید ما مشکل ایجاد می‌کند و مقررات دست و پاگیر در تولید وجود دارد را رفع کنند و جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه را بگیرند. 

 

عبدالهی با تاکید بر اینکه برخی کارها باید انجام شود تا شعار سال مظلوم واقع نشود، تصریح کرد: قطع دست واسطه، مبارزه جدی با فساد، اصلاحات نظام بانکی و گمرکی، مدیریت قوی و تاکید بر نیروهای جوان و کارآمد از جمله این اقدامات است. 

 

وی ابراز تاسف کرد: در تراز جمهوری اسلامی تشکیل صف برای مرغ شایسته نیست و حتی اخیرا امام جمعه تبریز به منطقه‌ای رفت و صف مرغ را دید و با همه جا تماس گرفت تا این مشکل حل شود و همه باید چنین مسوول باشند چراکه جالب است که مرغ است ولی قوانین توزیع مشکل دارد. 

 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با تاکید بر موضوع انتخابات در بیانات رهبری گفت: انتخابات یکی از تاکیدات رهبری است به طوریکه در سال جاری دو انتخابات خواهیم داشت که مهم‌ترین انتخابات ریاست جمهوری است و انتخابات دیگر انتخابات شورای شهر و روستاهاست از این‌رو باید در انتخاب افراد با انگیزه و تازه نفس را آورد تا نوسازی اتفاق بیافتد.  

 

وی اذعان داشت: البته انتخابات از نگاه بین المللی و بحث حضور مهم است که به حضور حداکثری نیاز است زیرا رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا نظام دینی را غیرکارآمد نشان دهند و حتی برای این کار ۲۴ ساعت زمان گذاشته و میلیاردها خرج می‌کنند. 

 

عبدالهی یادآور شد: ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب باید بر اساس فرامین رهبری و عقل سلیم از بین افراد با ایمان، با کفایت، عدالت خواه، پایبند به ارزش‌های اسلامی و ملتزم به جمهوری، ضد فساد، انقلابی، جهادی، متوجه به توانمندی‌های داخل، نلرزیدن جلوی دشمن، آگاهی از مشکلات مملکت و مسوولیت خود باشد. 

 

 محور مقاومت و جریان مقاومت عزت اسلام است 

 

وی بیان داشت: محور مقاومت و جریان مقاومت عزت اسلام است و رئیس جمهور آینده باید به این معتقد باشد و همچنین نباید ملت را به خاطر چهار رای جدا کنند و انسجام را به هم بریزند بلکه اخلاق و قانونمندی را رعایت کنند. 

 

نباید از روی فامیل بازی و قیافه رای دهیم

 

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: در انتخابات شورای شهر و روستا نیز و افرادی که در شورای شهر انتخاب می‌شوند را نباید از روی فامیل بازی و قیافه انتخاب کنید بلکه فردی که نظام شهری را شناخته و ارزش اسلامی و بودجه شهری را می‌شناسد و دلسوز ملت است را پای کار بیاورید. 

 

به گزارش تابناک تبریز از فارس وی متذکر شد: قطعا هر چقدر مشارکت زیاد باشد عین دو دو تا چهار تا خواهد بود زیرا حضور حداکثری امنیت را بالا برده و اقتصاد را ترمیم و تقویت می‌دهد. 

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه هر کسی بخواهد جریان مهدویت بشناسد باید خاتمیت را بشناسد، گفت: اگر بخواهیم پیامبر اکرم (ص) را بشناسیم باید پروردگار را بشناسیم. 

 

وی افزود: در احادیث آمده است که اگر فردی زندگی کند و امام عصر (عج ) خود را نشناسد و سپس بمیرد، او یک مرگ جاهلیت داشته است. 

 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه باید برای فرج امام زمان (عج) دعا کرد و انتظار کشید، توضیح داد: انتظار به این معنا نیست که دست روی دشت بگذاریم بلکه فرد منتظر باید از وضعیت موجود راضی نباشد و برای جامعه و شرایط ایده‌آل تلاش کند.

 

وی ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) وعده دادند که امام عصر(عج) با آمدن خود عدالت را خواهد آورد قطعا یک وظیفه کوچک بر ایشان است بلکه ایشان آمده و احیای جامعه خواهد کرد و قلب‌های مرده و جامعه مرده را احیا خواهد کرد و به عبارتی کار کیمیاگری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار