استاندار فارس گفت: هم‌اینک از ۳۶ شهرستان استان شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز و شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و داراب در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه به ممنوعیت ورود به این شهرستان‌ها از مسافران نوروزی می‌خواهیم که به این چهار شهرستان سفر نکنند.
کد خبر: ۹۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 26 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت‌الله رحیمی، روز جمعه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: سایر شهرستان‌های استان دارای وضعیت زرد و آبی هستند.
او ادامه داد: با توجه به ممنوعیت ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی، هرگونه خودرویی که قصد ورود به این شهرستان ها را داشته باشد از سوی پلیس با جریمه یک میلیون تومانی برای شهرستان‌های قرمز و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرستان‌های نارنجی اعمال قانون خواهد شد.
وی تصریح کرد: توصیه نخست ما به همه هموطنان این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا حتی المقدور از انجام سفر خودداری کنند چرا که با توجه به عدم فراهم بودن امکانات پذیرایی ممکن است دچار مشکلاتی شوند.
استاندار فارس اظهار داشت: مردم استان فارس مردمی میهمان نواز هستند اما امروز شرایط به گونه‌ای است که امکان استقبال و پذیرایی از میهمانان وجود ندارد و امیدواریم هموطنان سفرهای خود را به بعد از پایان کرونا و عادی شدن شرایط موکول کنند.
رحیمی گفت: هیچ کمپ اقامتی، مدرسه و مهمانسرای دولتی پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود، نصب چادر ممنوع است و هموطنان در صورت سفر به استان فارس فقط می‌توانند در هتل و دیگر اقامتگاه‌های رسمی مستقر شوند.
او اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد تعداد سفرهای نوروزی در نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۹ افزایش اما نسبت به نوروز ۹۸ کاهش داشته است.
استاندار فارس اضافه کرد: تراکم و تعداد سفرها در نوروز امسال حوادث رانندگی را نقاط مختلف استان رقم زده و طی همین مدت در محورهای شمالی شاهد وقوع تعدادی تصادف منجر به فوت بوده‌ایم.
وی، ابراز امیدواری کرد که با ریشه کن شدن بیماری کرونا شرایط به گونه‌ای شود که مردم بتوانند به انجام بدون دغدغه سفر و فعالیت‌های عادی خود بپردازند.



برچسب ها: کرونا ، فارس ، سفر ، شهرهای قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار